زنگ بازگشایی مدارس سما بندرعباس نواخته شد

با آغاز سال تحصیلی جدید در بندرعباس ، زنگ بازگشایی مدارس سما این شهرستان همزمان با سراسر کشور با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و جمعی از مسئولان این دانشگاه در بندرعباس نواخته شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، احسان کامرانی در آیین نواختن زنگ مهر به مناسبت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی ، از زحمات مدیران ، معلمان و کادر آموزشی سما بندرعباس  و استان هرمزگان قدردانی کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان ، دست یافتن به پیشرفت های علمی و اسلامی را نتیجه کیفیت آموزشی درست و مناسب دانش آموزان دانست و افزود: استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و همچنین تلاش مضاعف برای دستیابی به اهداف آموزشی می تواند اثرات مثبتی  بر تعلیم و تربیت دانش آموزان داشته باشد.

 وی اضافه کرد: همان‌طور که معرفت افزایی تأثیر مستقیم درتهذیب نفس و تزکیه اخلاقی انسان دارد، آراستن نفس به فضائل و صفات اخلاقی موجب گشوده شدن درهای علم و حکمت بر قلب انسان خواهد شد و انسان را به درجات متعالی رهنمون خواهد کرد.

این استاد تمام دانشگاه،   تربیت فرزندانی با روحیه انقلابی و متعهد را از وظایف مهم مدارس دانست و بیان کرد: اشاعه فرهنگ اسلامی و انقلابی،نوآوری و پژوهش محوری،  ایجاد فضای معنوی همراه با شادی و نشاط، آموزش تعالیم علمی و الهی در کنار آموزش شئونات اسلامی به دانش‌آموزان از رسالت‌های خطیری است که باید در امر آموزش و پرورش دانش‌آموزان ، مورد عنایت آموزگاران گرامی باشد و مورد اجرا قرار گیرد.

رئیس  مرکز آموزشی و فرهنگی سما بندرعباس  نیز در این مراسم با بیان اینکه با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس در کشور نشاط و شادابی و سرزندگی در جامعه نمایان می شود افزود: آموزش موتور متحرکه یک جامعه است که با آغاز شدن سال تحصیلی ، چرخ آموزش نیز به حرکت در می آید و این تحرک می تواند شادی و نشاط را به جامعه تزریق نماید.

مرتضی باوقار خاطر نشان کرد: آموزش یک رابطه عاطفی است  و دانش آموز در  کنار دیدن آموزش های لازم علمی، پژوهشی ، فرهنگی و... در مدرسه به کمال فکری می رسند و بر همین اساس باید تعامل معلمان و دانش آموزان ، موثر و مستمر باشد.

در این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان ضمن به صدا در آوردن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس سما بندرعباس، کار آموزشی مدارس رسما آغاز شد و مسئولان با بازدید از نمایشگاه هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهدا ی هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

زنگ بازگشایی مدارس سما بندرعباس نواخته شد

انتهای پیام/

کد خبر: 1112454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =