پیشنهاد ایجاد کارگروه صنایع غذایی در راستای صنعتی‌سازی ایده‌ها

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد راه اندازی کارگروهی در حوزه صنایع غذایی متشکل از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها را در راستای صنعتی سازی ایده‌ها، ارائه کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  سعید سیف در وبینار مأموریت محوری و پاسخگویی به نیازهای کشور در حوزه صنایع غذایی با اشاره به زمینه سازی دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم با دستگاه‌های اجرایی، افزود: ما در این زمینه اقدامات گسترده‌ای را اجرایی کردیم، به گونه‌ای که با وزارت نفت حدود ۳۹ طرح همکاری داریم و تعدادی پروژه مشترک با سازمان محیط زیست و وزارت دفاع تعریف کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه امروزه انتظارات از دانشگاه‌ها در زمینه رفع نیازها افزایش یافته است، گفت: از این رو دانشگاه‌ها باید اثرگذار و مؤثر باشند و لازمه تحقق این امر شناخت موضوعات کشور است و برگزاری چنین جلساتی در حد معرفی و شناخت اولیه است، از این رو امیدواریم طرفین همکاری یعنی دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در مذاکرات خود به دستورالعمل‌ها و روش‌های مشترک همکاری برسند.

سیف با بیان اینکه در حال حاضر ابزارهای لازم در دانشگاه‌ها برای حرکت به سمت مأموریت گرا شدن وجود دارد، گفت: امیدواریم دانشگاه‌ها به سمت اثربخشی و مأموریت گرایی در حوزه‌های مختلف حرکت کنند و در این راستا اگر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف به ویژه صنایع غذایی ایده‌ای دارند، ارائه دهند و در این راستا جلساتی را برگزار کنند.

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: بر اساس جمع بندی‌های صورت گرفته پیشنهاد می‌شود دانشگاه‌هایی که دارای رشته‌های مرتبط با صنایع غذایی هستند و همچنین پژوهشگاه‌ها کارگروهی را در حوزه صنایع غذایی در راستای صنعتی سازی ایده‌ها تشکیل دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =