آیین تکریم و معارفه رئیس جدید هیئت اندیشه ورز استان یزد برگزار شد

آیین تکریم و معارفه رییس جدید هیئت اندیشه ورز استان یزد با حضور سرپرست دانشگاه آزاداسلامی استان یزد برگزار شد.

 به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز در مراسمی، آیین تکریم و معارفه رییس جدید هیئت اندیشه ورز استان یزد با حضور محمدرضا دهقانی اشکذری، حسن زارع مسئول دفاتر نهاد رهبری دانشگاه آزاداسلامی استان، روسای واحدهای دانشگاهی استان و معاونان و مدیران دانشگاه بصورت حضوری و برخط در سالن کنفرانس شهید سلیمانی حوزه ریاست واحد یزد برگزار شد.

 حسن زارع مسول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در ابتدای مراسم با اشاره به مضمون آیات انتهایی سوره توبه در رابطه با مناسبت این ایام گفت: رسالت پیامبر به تنهایی کافی نیست بلکه هدایت و دستگیری لازم است و ویژگیهای پیامبر اکرم ص در اوج هست و باید خود را به سیره آن حضرت نزدیک کنیم تا شفاعتشان انشالله شامل حالمان بشود.

 اشکذری با تسلیت ایام دهه آخر صفر صحبتهای خود را با حدیثی از پیامبر اکرم ص آغاز کرد و گفت: از امتم بخاطر فقرشان نگران نیستم  و نمی ترسم بلکه بخاطر تدبیرشان ترس دارم و این نگرانی پیامبر از سوی تدبیر ، قطعا بجا بوده است؛ چراکه جهان اسلام بخاطر سوء اندیشه ها متاسفانه خیلی فاصله افتاده از آن فضای آرمانی که اسلام بدان تعبیر کرده است .
وی تصریح کرد، تعبیر دیگری در این مقوله است که بها و حیات این عالم انسان ها هستند و حیاط انسانها اندیشه و مغز و اندیشه ها دانش و مغز است و دانش در دانشگاه ها اندیشه ورزی هست و این به معنای نفهمیدن چرایی دانشگاهها است. 

 اشکذری در ادامه صحبتهای خود ساختار ارزشمند هیات اندیشه ورز را  ایجاد توانمندسازی مدیران در دانشگاه و شیوه های اجرایی آموزش در دانشگاه عنوان کرد،
وی اذعان کرد: ایجاد هیات اندیشه ورز در دانشگاه یک نقطه تحول در دانشگاست و نیاز به یک هیاتی جهت نظارت دانشگاه  هست.

در پایان خاطرنشان کرد:  این امانت از نظر کرسی و حوزه علمی و اندیشه ورزی نیار به یک فرد علمی و دینی دارد که بتواند جهت بدهد به این حرکتی که در دانشگاه آغاز شده است.

 عبدالحسینی معاون دانشجوئی فرهنگی دانشگاه آزاد یزد ضمن آرزوی توفیق حضور همه همکاران در برنامه های دهه آخر صفر گفت: هیات اندیشه ورز سازمان مرکزی دانشگاه با یک ساختار و رویکرد جدید شکل گرفت و طرح های هیات  اندیشه ورز، راه اندازی هیات اندیشه ورزی در استانها است.
وی اهداف هیات اندیشه ورز را مواردی همچون تصویب رشته ها ، بومی سازی، بیان کرد و افزود توانمند سازی اساتید دانشگاه آزاد می تواند پیشتاز باشد در زمینه علوم انسانی با رویکرد اسلامی متناسب با نیازهای روز منطقه و استان جلو رود .
عبدالحسینی تبیین کرد:  فرصتها زمینه برای ایجاد تحول در دانشکده ها است و دانشگاه آزاد یزد در نگاه رویکرد رشته ای بومی سازی، پیشقدم بوده است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: نمونه طرح جهت گیری کتاب دانشگاه آزاد اسلامی یزد در این مقوله می تواند اقدامات پایلوتی در براندسازی در کشور را نقش آفرینی کند. 

کمال خواجه پود رئیس جدید هیات اندیشه ورز بیان کرد: جهاد با عمل، نفس و جهاد فکری است. پس اگر دو جهاد قبلی درست شد، سومی درست می شود. همانظور که تاکید مقام معظم رهبری جهاد در عمل است، باید مدیریت جهادی همراه با جهاد فکری هم باشد. یکی از وظایف این هیات همین است که باید اساتید در این راستا کمک و همیاری کنند.

وب بیان کرد: هیات اندیشه ورز همانطور که از اسمش هم مشخص است، هر اندیشمندی در این مقوله را میطلبد. این از ارزشهای هیات است که باید با تفکر در این سیر قدم مثبتی همراه با تامل و همفکری برداشت و حرکت به جلو کرد. 
از مهمترین موارد عنوانی در حکم ابلاغی معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به رئیس جدید هیات اندیشه ورز استان یزد می توان به مواردی همچون بازنگری نظام آموزشی و پژوهشی فعلی و تبدیل آن به نظام فعال ، طراحی و ساماندهی محتوایی پایان نامه ها ، رساله ها، مقالات و نشریات علمی و کتابهای دینی، کشف نخبگان باورمند در تعالی علوم انسانی و تعامل در حل مسائل استانی، شناسایی و پیشنهادات اجرایی  در تاسیس رشته های ایرانی و اسلامی اشاره کرد.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1113782

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =