اعلام آمادگی ایران برای برطرف کردن مشکل کمبود برق در لبنان

وزیر امور خارجه در دیدار با نبیه بری گفت: وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با اجرای پروژه‌های مختلف در لبنان مشکل کمبود برق این کشور را برطرف کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنانی در بیروت به سر می‌برد، با «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور بحث و تبادل کرد.

در این دیدار حسین امیرعبداللهیان ضمن تبریک به مناسبت تشکیل دولت جدید در لبنان، نقش سازنده مجلس نمایندگان و ریاست آن در تشکیل دولت جدید و گام برداشتن در جهت تحکیم وحدت ملی را مورد ستایش قرار داد و بار دیگر درگذشت همسر امام موسی صدر را تسلیت گفت.

* تشویق فعالان اقتصادی ایران برای حضور در لبنان

 وزیر امور خارجه کشورمان تقویت دوستان جمهوری اسلامی ایران را یکی از محورهای اصلی سیاست‌های دولت جدید ایران خواند و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده فراهم آوردن زمینه گسترش همکاری‌های دو کشور و تشویق فعالان اقتصادی ایران برای حضور در لبنان است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با اجرای پروژه‌های مختلف در لبنان مشکل کمبود برق این کشور را برطرف کند. همچنین شرکت‌های فنی و مهندسی ایران توانایی ارائه خدمات به بازار لبنان با کیفیتی در سطح بالای جهانی و با قیمت پایین‌تر را دارند.

* ایران در زمان های دشوار در کنار لبنان بوده  

نبیه بری نیز ضمن تشکر از پیام‌های تبریک مقامات ایرانی به مناسبت تشکیل دولت جدید در لبنان و ابراز خرسندی از سفر وزیر امور خارجه کشورمان، روابط خوب و همکاری کشورش با جمهوری اسلامی ایران و دریافت خدمات فنی و مهندسی از ایران در زمینه‌های مختلف را ضرورت برای توسعه لبنان توصیف کرد.

وی افزود:معتقدیم که دوست را باید در زمان سختی‌ها شناخت و ایران کشوری بوده است که در زمان‌های دشوار در کنار لبنان بوده و به تحکیم و ارتقای جایگاه آن در منطقه مساعدت کرده است.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان شب گذشته در رأس هیأتی وارد لبنان شد و در بدو ورود به بیروت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک تشکیل دولت جدید در لبنان به مردم بزرگ و مقاوم این کشور گفت:‌ من به همراه همکارانم در بیروت هستیم تا با صدای بلند اعلام کنیم که جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های خود از لبنان ادامه خواهد داد. ما برای شکستن تحریم‌های لبنان با تمام توان در کنار مردم لبنان خواهیم ماند. اطمینان داریم که مردم لبنان همانند گذشته از این مرحله سخت نیز با پیروزی عبور خواهند کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۳۱ شهریور ماه در پیامی به همتای لبنانی تشکیل دولت لبنان را گام مهمی برای عبور از مشکلات و تحقق آمال و آرزوهای ملت مقاوم لبنان خواند و گفت: ایران همواره در کنار ملت و دولت این کشور خواهد بود.

وزیر خارجه ایران در سفر به لبنان با رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر خارجه لبنان هم دیدار کرد.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1114040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =