رشد 15 هزار نفری دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 15 هزار دانشجوی غیرایرانی نیز در ترم اول سال تحصیلی  1400-1401 ثبت نام کرده‌اند، به این معنا که این دانشگاه در جذب این دانشجویان عملکرد مناسبی داشته است.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، درباره آمار دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: تا قبل از سال تحصیلی فعلی، حدود 40 هزار دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کردند، که حدود 10 هزار دانشجو خارجی مقیم و 30 هزار دانشجویان غیر مقیم هستند و به واسطه پذیرش در این دانشگاه در ایران زندگی می‌کنند.

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی  با بیان اینکه پذیرش دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی رشد داشته است، ادامه داد: 15 هزار دانشجوی غیر ایرانی جدید نیز در ترم اول سال تحصیلی  1400-1401 ثبت نام کرده‌اند. به این معنا که دانشگاه آزاد اسلامی در جذب دانشجویان غیرایرانی عملکرد مناسبی داشته است.

وی در پاسخ به این پرسش که متقاضیان غیر ایرانی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند تا مورد پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی قرار بگیرند، گفت: متقاضیان رشته های پزشکی باید معدل بالایی داشته باشند. برای متقاضیان سایر رشته‌ها نیز داشتن مدرک دیپلم ضروری است. همچنین تمامی این افراد باید توسط مرکز گزینش، مورد تایید قرار گیرند.

بروجردی اضافه کرد: پذیرش متقاضیان در دانشگاه آزاد اسلامی دارای پیچیدگی بسیار نیست چراکه شرکت در کنکور نیز برای این افراد ضروری نیست.

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره تحولات افغانستان و استقرار بسیاری از این افراد در مرزهای ایران عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلبهار خراسان رضوی، به دلیل دارا بودن امکانات مناسب برای اسکان و تدریس برای پذیرش این دانشجویان ماموریت دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای به رئیس دانشگاه آزاد استان خراسان رضوی و واحد مشهد ماموریت داده است تا حداکثر همکاری لازم را با دانشجویان  افغانستانی انجام دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =