بازسازی پرسپولیس، از ریاض تا اهواز

پرسپولیس شب گذشته در یک بازی درخشان فولاد خوزستان را در اهواز شکست داد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ پس از اینکه پرسپولیس چند روز قبل برابر الهلال شکست سنگینی را متحمل شد همه تصور می کردند که با روحیه ای پایین به مصاف فولاد خواهد رفت اما آنها با انجام یک بازی حساب شده موفق شدند حریف خود را با سه گل شکست دهند.

از ریاض تا اهواز

بدون شک تنها نقطه مثبت اتفاقات قبل و بعد از بازی با الهلال مسئولیت پذیری یحیی گل محمدی بعد از شکست سنگین بوده و بعد از آن احتمالا کنسل کردن زیارت خانه خدا به قصد تمرین و بازسازی تیم برای بازی های لیگ برتر بوده . اگر به عکس های تمرین بعد از پرواز پرسپولیسی ها توجه می کردید، موج غم شکست ریاض و مصمم بودن برای جبران آن در آن قاب ها دیده می شد. مصاحبه روز قبل از بازی با فولاد گل محمدی مبنی بر اینکه بار دیگر باید بلند شویم هم به نظر شروع یک پروژه جدید برای این تیم داشت. دقت کنید برگشتن از فضای شکست به آن سبک در آن مرحله از بازی ها، که حداقل از زمان حضور گل محمدی در این تیم بی سابقه بوده کار آسانی نیست و کامبک در آن به همه موارد به مسائل فنی داخل زمین بر نمی گردد و کنترل و تغییر اتمسفر حاکم بر تیم مهمترین بخش کار بوده و هست.

آغاز پروژه جدید

بدون شک گل محمدی از بدو ورود به پرسپولیس در این شرایط قرار نگرفته بوده. سال اول که قهرمانی لیگ را سه دانگ سه دانگ با کالدرون شریک بود و با بردن این تیم به فینال آسیا توان خود را نشان داد و بعد از قهرمانی لیگ برتر که شرایط فرسایشی داشت هم جزو موفقیت های گل محمدی به حساب می آمد. گل محمدی در تمام این موارد سنگینی تیغ انتقادات کارشناسان و حتی اذهان خدشه دار افکار عمومی را ح نمی کرد و دقیقا در هیچکدام از این زمان های یاد شده شاید گل محمدی و کادرش تحت فشار انتقادات فنی نبودند. در حالی که حتی برد استقلال تاجیکستان هم به دل خیلی ها ننشسته بود چه رسد به باخت به الهلال. بنابراین قطعا گل محمدی برای رسیدن به اهداف مطلوب خود احتیاج به تعریف یک پروژه جدید داشته و دارد که برای شروع کلید خوردن این پروژه احتیاج به برد در اهواز و در مقابل فولاد داشت.

برد استراتژیک

برد برابر فولاد حالا کمی بیش ازحد برای پرسپولیس استراتژک شده بود، چرا که آنها در تعاریف خود حالا باید به قهرمانی لیگ فکر کنند پس در ابتدا آنها احتیاج به جمع آوری امتیازات ابتدای فصل داشتن تا احتنالا در ادامه لیگ فرسایشی و احیانا از دست رفتن امتیازات به این ابتدای فصل تکیه کنند. دوم آغاز یک تعریف جدید برای روزهای آینده این تیم بوده در حالی که سایه سنگین شکست الهلال هنوز حس می شد و اگر نتایج روبه زوال می رفت پروژه شکست در این فصل شاید تعریف ابتدایی آن شکل می گرفت و نکته آخر دشت اول با سه گل آن هم در اهواز، هر چند شاید سنگینی فنی در بازی تیم احساس می شد ولی خط و نشانی برای لیگ و ماندن روی همان کاریزمای همیشگی برای پرسپولیس است. توجه کنید که در داخل ایران حداقل در عمده بازی ها پرسپولیس در سالهای اخیر تیم غالب است و برای این اتفاق داشتن بار روانی خود یکی از آیتم های حیاتی می باشد.

امیر کریمی

کد خبر: 1115921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =