بازی با کارت‌های سوخته: پشت‌پرده گزافه‌گویی‌های اخیر رژیم صهیونیستی

سعید شهرابی فراهانی*

گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز - پس از سلسله ای از خرابکاری های طراحی شده، حملات دور ایستا، ترور فرماندهان شهید جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمان ایشان، ترور پیچیده و به شهادت رساندن دانشمند هسته ای شهید فخری زاده؛ مبتنی بر اخبار منتشره رژیم صهیونیستی با اختصاص بودجه ای هنگفت؛ در پی اقدام نظامی علیه برنامه هسته ای ایران می باشد.

اتخاذ رویکرد مزبور از جانب رژیم صهیونیستی و هیاهو حول آن، موضوع تازه و جدیدی برای جامعه اطلاعاتی کشور نیست و سناریوهای مختلف تهدیدات این شرور بین المللی بارها و بارها در دستگاه های مربوطه مورد رصد، بررسی و چاره اندیشی قرار گرفته است. گزافه گویی های اخیر رژیم اسرائیل پیرامون متوقف کردن برنامه صلح امیز هسته ای ایران از ابعاد مختلف و متعددی قابل تحلیل است. به طور اختصار، می توان موارد ذیل را از نظر گذراند:

شاخ و شانه کشیدن دولت نفتالی بنت، ادامه نتانیاهوایسم و ایران هراسی محور عبری-غربی- عربی است که حال به عنوان اهرم مکمل دیپلماسی و سوق دادن ایران برای پذیرش دستاوردهای حداقلی و امتیازدهی حداکثری تحت عنوان اجرای کامل تعهدات برجامی است.

تغییر سیاست امنیتی مقابله با جمهوری اسلامی ایران (به عنوان مرکز ثقل جبهه مقاومت) از «جنگ در سایه» به «مرگ با هزار ضربه چاقو»؛ تلاشی است از جانب دولت اسرائیل برای تحمیل خواسته ها و همراهی هرچه بیشتر کاخ سفید با آن برای مهار نقطه ضعف های امنیتی و تمدید بقای این رژیم شیطانی. به فرض اقدام یکجانبه اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران؛ آیا این رژیم جعلی قادر خواهد بود تا تبعات خردکننده پاسخ مشروع و قانونی ایران را به تنهایی تحمل کند؟ ممکن است کسانی در تل آویو، واشنگتن یا حتی تهران! جواب مثبت به این سوال بدهند؛ لیکن واقعیت های میدانی از قبیل نبرد اخیر سیف القدس با این گونه خیال پردازی ها فاصله زیادی دارند.

رزمایش اخیر فاتحان خیبر در منطقه شمالغرب کشور؛ نشان داد که هر زمان جمهوری اسلامی ایران، تحرکاتی بر علیه منافع ملی خود را «محتمل» بداند؛ در پیشگیری، پیشدستی یا پاسخ متناسب به تهدیدات، تردیدی به خود راه نمی‌دهد. آنچه در بحبوحه تحولات پر شتاب منطقه ضرورت دارد؛ گذر از حواشی و پرداختن به خطوط اصلی است. محور غربی-عبری- عربی با بیش فعال سازی بوق های تبلیغاتی خود؛ بصورت مستمر و مداوم در حال بمباران فضای ذهنی و ادراکی مردم و مسئولین ایران هستند تا ضمن ایجاد فضایی ابهام آلود و تردید افکنی در اصول مسلّم منافع ملی؛ برنامه های خود را با «کمترین هزینه» پیش ببرند. در این میان نقش جریان نفوذ برای رله کردن دستورات صادره از سرچشمه های فتنه منطقه قابل تأمل است.

با پایان دولت تدبیر و امید - که عمدتاً از راه نگاه به بیرون از کشور به دنبال حل مسائل کلان بود - و روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم؛ امیدهای اقشار گوناگون جامعه برای کاهش و روان سازی مشکلات و معضلات – به خصوص در حوزه معیشت و اقتصاد –افزایش یافته است. مسئولین و مدیران دولت سیزدهم در شرایطی قادر به اجرای موفقیت آمیز برنامه های خود و کسب رضایت مردمی خواهند بود که تلاش های خود را همگرا، همراستا و هم افزا نمایند. از این رو؛ علاوه بر اتخاذ خط مشی های سازگار با یکدیگر در حوزه های داخلی، خارجی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، رسانه ای، امنیتی و ...؛ لازم است مدیریت ارشد دولت هر چه سریعتر نسبت به جایگزین نمودن نیروی انسانی کارآمد در مسئولیت های حساس اقدام نماید تا زمینه های فتنه آفرینی، موج سواری و نقشه های ضدامنیتی دشمنان در سایه انسجام ملی و حمایت سراسری ملت صبور، قدرشناس و هوشمند ایران؛ مهار گردد.

هدیه به محضر پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه و اله و سلّم، حضرت امام جعفر صادق صلوات الله علیه و شهدای دفاع از عزت، شرف و آزادگی از جمله شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس صلوات

*کارشناس حوزه سیاسی، امنیتی و بین الملل

انتهای پیام/

کد خبر: 1116078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =