نخست وزیر لبنان به عراق می‌رود

منابع عراقی امروز (دوشنبه) اعلام کردند که «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان در سفری رسمی وارد بغداد شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، تارنمای خبری «موازین نیوز» در این باره نوشت که نخست وزیر لبنان پیش از ظهر دوشنبه برای انجام سفر رسمی وارد بغداد پایتخت عراق شده است.

یک منبع در وزارت امور خارجه عراق نیز در این ارتباط گفت که نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان در راس هیاتی بلندپایه از دولت این کشور به عراق سفر کرده است .

این مقام که به نام او اشاره نشده است، افزود که نخست وزیر لبنان در این سفر با «مصطفی الکاظمی» همتای عراقی و شماری از مقام های این کشور دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

بر پایه این گزارش، میقاتی و هیات همراه وی، در دیدار با مقام های عراقی از جمله الکاظمی در باره موضوع های مورد علاقه مشترک دو کشور از جمله پرونده های اقتصادی و سیاسی بحث و تبادل و نظر خواهند کرد.

میقاتی که بعد از رسیدن به نخست وزیری لبنان، به لندن، فرانسه و اردن سفر کرده و نموده تا با استفاده از مساعدت دیگر کشورها، راه حلی را برای خروج لبنان از بحران اقتصادی کنونی بیابد.

دولت جدید لبنان وعده داده است که برای مقابله با بحرانی که این کشور را فلج کرده است، تدابیری از جمله مذاکره با صندوق بین المللی پول و آغاز اصلاحات را اتخاذ کند.
لبنانی‌ها امیدوارند که دولت جدید سرانجام بتواند راهی را برای خروج کشور از بحرانی که منجر به کاهش ۹۰ درصدی پول ملی این کشور از اواخر سال ۲۰۱۹ شده و سه چهارم مردم را به فقر کشانده است، پیدا کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1116168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =