حزب الله: لبنان تسلیم تهدیدها نمی‌شود

یک عضو شورای مرکزی حزب الله تاکید کرد، مشکل آمریکا و عربستان و اسرائیل این است که از گذشته عبرت نگرفته‌اند و لبنان تسلیم تهدیدها و فشارها نمی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، شیخ «حسن البغدادی» عضو شورای مرکزی حزب الله تاکید کرد که لبنان همچنان از اصول ملی، حق دفاع از سرزمین و مردم ، حق استخراج منابع طبیعی و تعیین عادلانه مرزهای خود محافظت خواهد کرد و در برابر هر گونه فشار و تهدیدی عقب نشینی نمی کند.

این مقام حزب الله افزود، مشکل دولت آمریکا و همپیمانان آن همچون عربستان و اسرائیل این است که از گذشته درس عبرت نگرفته اند و هنوز هم نمی گیرند.

وی تصریح کرد، آنها اکنون نیز ماهیت لبنان و حزب الله را درک نکرده و همچنان روی گروهی منفور شرط می بندند که آماده اند لبنان را در ازای پول و اعتبار واهی به نفع دشمنان کشور قربانی کنند. این در حالی است که اکثریت مردم این کشور از فرقه ها و مولفه های مختلف هرگز روی کرامت و ثروت ملی خود با کسی سازش نمیکنند.

روز گذشته همچنین «ابراهیم الموسوی» نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که دولت لبنان بر اساس تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی تشکیل شد و فرانسه می‌خواهد این دولت ادامه پیدا کند تا انتخابات پارلمانی برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه پروژه غربی ـ آمریکایی در لبنان برای ضربه زدن به مقاومت است و هرگز محقق نمی‌شود تأکید کرد: لبنان همچنان در موضع قدرت قرار دارد و اقدامات اخیر کشورهای حوزه خلیج فارس به مثابه مداخله آشکار در امور لبنان است.

این نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان در ادامه تأکید کرد: عربستان سعودی امروز ابتکار عمل و چشم‌انداز خود را از دست داده و درگیر جنگ‌های چرخشی شده که به هیچ هدفی نمی‌رسد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1117194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =