جزئیات سنوات مجاز تحصیل دانشجویان دانشگاه آزاد اعلام شد

جزئیات سنوات مجاز تحصیل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، سنوات مجاز تحصیل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد. بر این اساس سنوات مقاطع کاردانی ناپیوسته و پیوسته، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ۲/۵ سال (۵ ترم) و مقطع کارشناسی پیوسته ۵ سال (۱۰ ترم) است.

افزایش سنوات مجاز تحصیل

براساس تبصره یک، دانشجویان مشمولی که در سنوات مجاز تحصیل، فارغ التحصیل نشوند، برای ادامه تحصیل نیاز به تصویب کمیسیون موارد خاص دانشگاه دارند تا با مکاتبه با دفاتر پلیس ۱۰+  برای آن‌ها درخواست افزایش سنوات شود. بدیهی است دانشجویانی که مجوز سنوات اخذ نکرده باشند، غایب محسوب شده و اجازه ادامه تحصیل نخواهد داشت.

چنانچه دانشجوی مشمول نتوانست تا پایان دو ترم سنوات ارفاقی داده شده فارغ التحصیل شود، در صورت داشتن پیشرفت تحصیلی در دو ترم ارفاقی و در صورت موافقت نظام وظیفه، به وی سنوات در وضعیت اخراجی داده می‌شود ولی این دانشجویان تا پایان دوره خدمت ضروری سربازی و یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر نیستند.

تغییر رشته یا دانشگاه با ثبت نام مجدد

براساس تبصره ۲، دانشجویان مشمول در کل دوران تحصیل (از کاردانی تا دکتری) صرفا یک بار می‌توانند انصراف داده و با ثبت نام  مجدد (با آزمون یا بدون آزمون)، تغییر رشته یا محل تحصیل و یا هردو را داشته باشند و معافیت تحصیلی جدید دریافت کنند. در این حالت مدت تحصیل رشته و مقطع قبلی جزو سنوات رشته و مقطع جدید حساب نمی‌شود.

اعلام اتمام معافیت تحصیلی

دانشجویان مشمول، به محض قطع ارتباط با دانشگاه به عناوین فارغ‌ التحصیل، ترک تحصیل، انصراف و یا اخراج، به سازمان وظیفه عمومی معرفی می‌شوند. این دانشجویان از زمان اتمام معافیت تحصیلی به مدت یک سال مهلت دارند تا به خدمت وظیفه اعزام یا در صورت داشتن شرایط، مجددا مشغول تحصیل گردند. در غیر این صورت، غایب محسوب می‌شوند.

دانشجویان اخراجی و دانشجویانی که برای بار دوم انصراف داده یا ترک تحصیل کرده باشند، اجازه ادامه تحصیل را ندارند و دانشجویان فارغ التحصیل، فقط اجازه تحصیل در مقطع بالاتر را دارند.

همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته در صورت طی بیش از پنج ترم و فراغت از تحصیل با مدرک معادل کاردانی، حق ادامه تحصیل نداشته و باید خود را به نظام وظیفه معرفی کنند. دانشجویان جهت آگاهی از جزئیات قوانین نظام وظیفه، باید به مسئول نظام وظیفه واحد دانشگاهی محل تحصیل خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =