توضیحات محسن هاشمی رفسنجانی درباره حذف سکانسی از فیلم منصور

محسن هاشمی رفسنجانی می‌گوید ما درخواست داشتیم که فیلم اصلاح شود نه این که سکانسی حذف شود.

محسن هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره حذف سکانس مربوط به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از فیلم سینمایی منصور اظهار داشت: حدود چند ماه پیش بود که از من خواسته شد تا فیلم منصور را تماشا کرده و نظر خود را نسبت به این فیلم عنوان کنم، من نیز فیلم را تماشا کردم و نظراتی نسبت به سکانس‌های مختلف در آن داشتم.

وی ادامه داد: در این فیلم این طور نشان داده می‌شد که شهید ستاری به شدت در پی خودکفایی در نیرو هوایی بوده و دنبال تعمیر و نگهداری و حتی ساخت هواپیما توسط کشور خودمان بوده است.

هاشمی گفت: به همین منظور شهید ستاری برای دستیابی به هدف خود به مکان های مختلفی مراجعه می‌کند و یکی از مکان‌هایی که این شهید برای درخواست کمک و مساعدت مراجعه می‌کرده دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بوده است.

هاشمی با بیان این که این سکانس به گونه‌ای نمایش داده می‌شود که آیت‌الله هاشمی به شهید ستاری اهمیتی نمی‌دهد، تصریح کرد: این مسئله صحت ندارد چرا که شهید ستاری با آیت‌الله هاشمی ارتباط بسیار عمیقی داشته و به راحتی رفت و آمد داشتند و با یکدیگر ملاقات می‌کردند.

وی افزود: این سکانس طوری نمایش داده شده که شهید ستاری نزد آیت‌الله هاشمی می‌رود اما سر حاج آقا شلوغ بوده و شهید نمی‌تواند با ایشان در دفترشان صحبتی داشته باشد و زمانی که آیت‌الله هاشمی از دفتر کار خود خارج می‌شود در راه مجلس و در راه پله‌ها با ایشان ملاقات می‌کند.

هاشمی اظهار کرد: به‌طور کلی این طور می‌توان گفت که در این فیلم می‌خواستند مقام شهید را بالا برده و عدم حمایت از شهید به آیت‌الله هاشمی نسبت داده می‌شد که این مسئله به هیچ‌وجه صحت نداشت.

منصور

وی گفت: من به عوامل فیلم عنوان کردم که این صحنه اصلاح شده و واقعیت در آن نمایش داده شود و قرار شد تا من دوباره نظر خود را نسبت به آن اعلام کنم.

وی همچنین عنوان کرد: صحنه‌های دیگری نیز در این فیلم وجود داشت که چندان جالب نبودند به عنوان مثال در صحنه دیگری از این فیلم نشان داده می‌شد که شهید ستاری یک سگ را نوازش می‌کند که این چیز خوبی برای نمایش دادن نیست، البته این صحنه ایرادی ندارد ولی به نظر بنده خوب نبود، چرا که حمایت از حیوانات در این صحنه ربطی به موضوع اصلی فیلم نداشت یا مثلا در صحنه دیگری از فیلم همسر شهید ستاری از شهید درخواست می‌کند تا علیرغم وجود مشکلات مالی یک هدیه را حفظ کنند اما شهید مخالفت کرده و اصرار به فروش آن دارد، خب این صحنه برای بالا بردن شهید ستاری خوب است اما برای همسر ایشان که در قید حیات است خوب نیست.

وی افزود: روش فیلمسازی در سازمان اوج به گونه‌ای است که گاها برای اینکه یک فرد را در فیلم بزرگ نشان دهند صد نفر دیگر را کوچک می‌کنند که این روش درستی نیست و این اتفاق در سایر فیلم‌های ساخته شده توسط این سازمان نیز مشاهده می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه این روش اکثرا در فیلم‌هایی مشاهده می‌شود که توسط حاکمیت ساخته شده‌اند، گفت: زمانی که یک تهیه‌کننده یا تاریخ‌نگار مستقل، کاری را تهیه می‌کند و نظرات خود را با هزینه شخصی در فیلم یا کتابش به انتشار می‌رساند، قضیه فرق دارد اما این مسئله از سازمانی مانند سازمان اوج که وابسته به سپاه پاسداران است قابل قبول نیست.

وی در پایان گفت: من همین نظرات را بعد از مشاهده فیلم ارائه دادم اما در جریان اینکه چه اتفاقی برای فیلم افتاد، نیستم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سعید US ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      1 1
      وقتی اینا اینقدر با حرص و عقده اسم سپاه میارن دیگه از براندازهای خارج نشین چه انتظاری میشه داشت