تعطیلی دانشگاه‌ها فرصت اشتغال برای دانشجویان را فراهم کرد

دبیر اتحادیه انجمن‌های مهندسی صنایع کشور معتقد است مجازی شدن آموزش‌های دانشگاه امکان داشتن شغل را برای دانشجویان فراهم کرد و این فرصت در مقایسه با شرکت در کلاس‌های مجازی بسیار سودمندتر است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، آموزش مجازی با فرصت‌ها و چالش‌هایی همراه بود. ایسکانیوز تاکنون در مصاحبه‌های آموزش مجازی یادگیری را کاهش می‌دهد و برخی استادان در تدریس مجازی کوتاهی می‌کنند با دانشجویان در مورد مشکلات آموزش مجازی گفت‌وگو کرده است؛ اما به نظر می‌رسد این نوع آموزش مزایایی هم دارند مانند این که با ایجاد فراغت بیشتر برای دانشجویان، فرصتی فراهم کرده تا بتواند به دنبال اشتغال بروند.  

سارا رضایی در گفت‌وگو با ایسکانیوز، با بیان این که دانشجویان صنایع فرصت‌های اشتغال خوبی دارند، اظهار کرد: برخی کلاس‌ها برای دانشجویان مفید نیستند و به همین دلیل، اگر دانشجویان به جای شرکت در کلاس، زمانشان را برای شغل مرتبط با رشته‌شان اختصاص دهند، بهره بهتری خواهند برد.

دبیر اتحادیه انجمن‌های مهندسی صنایع کشور با اشاره به این که حدود ۹۰ درصد فارغ‌التحصیلان مهندسی صنایع که من می‌شناسم، هم‌اکنون شاغل هستند، افزود: پس از مجازی آموزش‌ها، امکان اشتغال برای دانشجویان ترم آخر این رشته هم فراهم شد.

وی با تصریح بر این که کلاس‌ها پس از مجازی شدن آموزش، دیگر معنای چندانی ندارند، گفت: کرونا کیفیت تدریس را به شدت کاهش داده است. ضبط فیلم و مجازی بودن آموزش‌ها، سبب شده دانشجویان کمتر در کلاس‌ها حاضر شوند.

رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی دانشجویان بتوانند با چند روز درس خواندن و کپی کردن تکالیف به راحتی دروس را بگذرانند، لازم نیست زمان بیشتری را برای شرکت در کلاس آنلاین اختصاص بدهند. به همین دلیل، من و بسیاری دیگر از دانشجویان، شاغل هستیم.

دبیر اتحادیه انجمن‌های مهندسی صنایع کشور تاکید کرد: به نظر من، اشتغال دانشجویان اتفاق مثبتی است چون بسیار مفیدتر از کلاس است. اگر پس از حضوری شدن دانشگاه‌ها هم این فرصت فراهم باشد که واحدهای درسی اضافه تبدیل به کارآموزی شود، اقدام مفید و موثری در جهت ارتقای توانمندی‌های دانشجویان خواهد بود. 

وی با بیان این که برخی استادان که به درس علاقه دارند، کلاس‌های آنلاینی را به صورت تصویری برگزار می‌کنند، افزود: این کلاس‌ها نسبتا کیفیت خوبی دارند، البته در برخی واحدهای درسی مانند کنترل پروژه در رشته صنایع، لازم است که مطالب روی تخته نوشته شود و دانشجویان مسائل را حل کنند؛ اما متاسفانه استاد این درس به دلیل ناتوانی در ارتباط با ابزارهای مجازی نمی‌توانند این کلاس‌ها را به درستی مدیریت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =