رئیس دانشگاه آزاد از شهرک گلخانه‌ای تولید بذر دانشگاه در شهر مجلسی بازدید کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از شهرک گلخانه‌ای تولید بذر دانشگاه آزاد اسلامی در شهر مجلسی استان اصفهان بازدید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه برنامه های سفر خود به استان اصفهان، عصر امروز از شهرک گلخانه‌ای تولید بذر دانشگاه آزاد اسلامی در شهر مجلسی بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژه های این شهرک گلخانه‌ای قرار گرفت.

وی در این بازدید با اشاره به اهمیت جذب فناوری های نو در عرصه کشاورزی و محصولات گلخانه‌ای، پیشنهاد داد تا ستادی به منظور داشتن نقشه راه جذب فناوری های نو از کشورهای پیشرو در این حوزه راه‌اندازی شود.

طهرانچی در جریان این بازدید گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با ورود به چنین طرح هایی، به دنبال دستیابی به فناوری تولید بذر هیبرید و فناوری گلخانه است که بحمدالله این دو فناوری هم‌اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی بومی‌سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت بذرهای مصرفی در کشور به گونه ای بود که ایجاب می کرد دانشگاه آزاد اسلامی ورود جدی به این عرصه داشته باشد، چرا که تنها ۳ درصد از بذرهای مصرفی کشور، تولید داخل بود و ۹۷ درصد از دیگر کشورها وارد می شد. با توجه به اهمیت موضوع امنیت غذایی، به هیچ وجه نباید به کشورهای دیگر وابسته باشیم. از این رو بحث فناوری تولید بذر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با گرامیداشت یاد مرحوم اقتداری که در موفقیت طرح تولید بذر هیبرید زحمات زیادی متحمل شد، گفت: طی این ۳ سال توانستیم تولید بذر را صنعتی کنیم و بحمدالله مدرن‌ترین شهرک گلخانه‌ای تولید بذر کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی در شهر مجلسی استان اصفهان راه‌اندازی شد. اکنون ۹ هکتار از این شهرک در حال تکمیل است و تا پایان سال فاز ۱ آن به بهره‌برداری خواهد رسید تا دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در مرحله اول ۳۰ درصد بذر مورد نیاز کشور را تأمین کند.

وی با بیان اینکه این شهرک نماد دانشگاه مدرن است، گفت: شهرک گلخانه ای تولید بذر دانشگاه آزاد اسلامی، یک مزرعه دانش بنیان واقعی است و همه اجزا و فعالیت های آن باید مرتبط با حوزه های دانش بنیان باشد تا به الگویی مناسب در کشور تبدیل شود.

طهرانچی با اشاره به پیشرفت های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر مجلسی، تصریح کرد: این واحد دانشگاهی تغییر رویکرد قابل توجهی داشته است. واحد شهر مجلسی دارای کارگاه های بسیار مجهزی است، اما کارکرد آموزشی خود در موضوعات عام را از دست داده بود، به همین دلیل در بازدیدی که ۳ سال گذشته از این مجموعه داشتیم، تصمیم گرفته شد این واحد دانشگاهی به عنوان واحد فن‌آور در حوزه گلخانه فعالیت داشته باشد و اکنون شاهد تحول در این واحد و شهر مجلسی هستیم که به عنوان مولد فناوری های نو در عرصه گلخانه مطرح شده است.

وی پیشنهاد داد تا بخش ترویجی شهرک گلخانه‌ای تولید بذر راه‌اندازی و تورهای علمی و آموزشی برای دانش‌آموزان برگزار شود تا با مزیت های این رشته و این صنعت آشنا شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =