رتبه‌ بندی معلمان به ایستگاه پایانی رسید / ایران دیگر شهر قرمز ندارد

مطابق روال آخر هفته‌ها مروری داریم بر مهم‌ترین اتفاقات هفته که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، مطابق روال آخر هفته‌ها مروری داریم بر مهم‌ترین اتفاقات هفته که در ادامه می‌خوانید.

سوژه پربحث هفته؛ رتبه‌بندی معلمان آخر آذر تعیین تکلیف می‌شود

محمدرضا احمدی از آخرین وضعیت لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان خبر داد و اظهار داشت: کمیسیون آموزش و تحقیقات لایحه رتبه‌ بندی معلمان را به صحن ارائه کرد و قرار بود 25 هزار میلیارد تومان برای اجرا به این لایحه اختصاص یابد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه ابتدا با این مبلغ موافقت کرد و بعد اعلام داشت که دولت از عهده تأمین این بودجه برنمی‌آید و لایحه رتبه بندی معلمان اکنون در تأمین منابع مالی مانده است.

از طرفی محمد وحیدی دیگر عضو کمیسیون آموزش هم با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به لایحه رتبه‌ بندی معلمان در مجلس، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، لایحه رتبه‌بندی معلمان تا پایان آذر در مجلس تعیین تکلیف می‌شود.

نوبت ابتدایی‌هاست که به مدرسه بروند
علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با صدا و سیما درباره بازگشایی مدارس گفته است: مدارس دوره ابتدایی و متوسطه اول از اول آذر با برنامه‌ و الگویی که مدارس تدوین کرده‌اند، آموزش حضوری را آغاز خواهند کرد و به تدریج زمینه حضور دانش‌آموزان در مدارس فراهم می‌شود.

سوژه کرونایی هفته؛ ایران دیگر شهر قرمز ندارد / لغو محدودیت‌های شبانه

ماجرای محدودیت تردد شبانه و انتقادهایی که به آن وارد میشد در نهایت با مداخله رئیس جمهور پایان یافت و به دنبال اعلام رییس جمهوری در مورد لغو اجرای طرح منع تردد شبانه، رئیس پلیس راهور عنوان کرد: تردد شبانه آزاد است.

البته اجرای محدودیت هوشمند هنوز پابرجاست و شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه عادی انگاری کرونا در کشور زیاد شده است گفت: محدودیت‌های کرونایی از هفته آینده در کشور اجرا می‌شوند.

خبر خوش هفته هم این بود که بنابر جدیدترین رنگ‌بندی شهرها در اپلیکیشن ماسک، با عبور از خیز پنجم کرونا و واکسیناسیون گسترده، تمام شهرستان‌ها از وضعیت قرمز خارج شدند. آخرین بار در ۲۴ بهمن ۹۹ و در آستانه شروع خیز چهارم هیچ شهری در ایران قرمز نبود.

سوژه داغ هفته؛ مهاجرت چهار هزار پزشک در سه سال

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو شورای مرکزی حزب نسل‌نو در هفته‌ای که گذشت از آماری پرده برداشت که از خروج مهاجرت تعداد زیادی از نخبگان خبر می‌داد. او در این باره گفت: متاسفانه طی سه سال گذشته حدود چ هزار نفر پزشک و حدود ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت دانشگاهی که مدارک آنها فوق لیسانس و  دکترا بوده، از کشور مهاجرت کردند. 

قاضی‌زاده هاشمی، افزود: وقتی جمعیت وسیع نخبگانی میل به مهاجرت پیدا کرده و یا شرایط آن را پیدا کرده، نشان‌دهنده آن است که در کشور نیازمند مؤلفه‌های امیدآفرینی هستیم. 

سوژه مجازی‌ها؛ آلودگی هوا نفس تهران را به شماره انداخت

محمد صادق حسنوند؛ عضو هیات علمی دانشکده بهداشت و رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایسکانیوز از دلایل آلودگی هوا در تهران گفت: توسعه ناپایدار به مفهوم ایجاد صنعتی در منطقه‌ای بدون توجه به ظرفیت اتمسفر در آن منطقه مهم‌ترین دلیل است و موضوع بعدی درک ریسک آلودگی هوا است یعنی متولیان هنوز به اهمیت موضوع پی نبرده‌اند. مشکلات ناشی از آلودگی هوا فقط مرگ نیست بلکه خسارات اقتصادی هم ایجاد می‌کند. از طرفی ۲۰  درصد سرطان‌های ریه ناشی از آلودگی هوا است و سیاست‌گذاران هنوز آگاه نیستند که چه عاملی سلامتی مردم را تهدید می‌کند که اگر این درک وجود داشت برای کنترل آلودگی برنامه ریزی می‌کردند.

موضوع بعدی عدم شفافیت در ارائه داده‌ها در این خصوص است در برخی مناطق تهران غلظت آلاینده‌ها اصلا اندازه‌گیری نمی‌شود که یا ایستگاه پایشی وجود ندارد و یا اصلا کار نمی‌کند. عدم تناسب برنامه‌ها و منابع هم دیگر معضل در این زمینه است، مثلا برای موضوعی ۱۰۰ برنامه طراحی شده در حالی که منابع محدودی داریم پس باید برنامه‌ها را متناسب با توان اقتصادی طراحی کرد. عدم ارتباط واقعی میان جامعه علمی و سیاست‌گذاران هم مشکل دیگری است که در کنترل آلودگی هوا با آن مواجه هستیم.
 

انتهای پیام/

کد خبر: 1119774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =