رایزنی آذربایجان و عربستان درباره قره‌باغ

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از سفر معاون این وزارتخانه به ریاض و رایزنی وی با همتای سعودی درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «فارز رضایِف» معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در سفری رسمی به عربستان سعودی با همتای سعودی خود دیدار کرد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز سه شنبه (امروز) بیانیه‌ای درباره سفر معاون این وزارتخانه به عربستان سعودی منتشر کرد.

طبق بیانیه این وزارتخانه، «دور اول رایزنی بین وزارتخانه‌های امور خارجه جمهوری آذربایجان و پادشاهی عربستان سعودی در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۲۱ (دوشنبه هشتم آذر) در ریاض برگزار شد».

«فارز رضایِف» معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به عنوان رئیس هیات اعزامی این کشور با هیات ریاض به ریاست «ولید بن عبدالکریم الخریجی» معاون وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به روایت باکو، در این دیدار وضعیت کنونی روابط جمهوری آذربایجان و عربستان سعودی و راه‌های توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، امور انسان‌دوستانه و دیگر زمینه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. آنها همچنین در مورد مسائل منطقه‌ای و جهانی مورد علاقه طرفین تبادل نظر کردند.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از رایزنی هیات اعزامی باکو به ریاض درباره وضعیت منطقه پس از جنگ سال گذشته با ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر داد.

طبق بیانیه این وزارتخانه، «طرف آذربایجانی (به هیات عربستان سعودی) اطلاعاتی در مورد وضعیت پس از درگیری در منطقه از جمله عملیات بازسازی در مناطق آزاد شده ارائه کرد».

سفر هیات باکو به ریاض و صحبت درباره وضعیت منطقه پس از جنگ سال گذشته و ۴۴ روزه با ایروان، چند روز بعد از نشست سران جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه انجام شد.

الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه جمعه هفته گذشته در شهر سوچی این کشور نشست مشترک داشتند.

این دیدار به دنبال درگیری‌های شدید مرزی باکو و ایروان انجام شد و به گفته پوتین، در نشست توافق شد تا پیش از پایان سال جاری میلادی، سازوکارهای تعیین مرز میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان ایجاد شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1120266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =