آغاز نشست 182 اوپک / اوپک پلاس پنج‌شنبه برگزار می‌شود

صد و هشتاد و دومین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با حضور وزیران نفت و انرژی این سازمان به‌صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ ۱۳ کشور عضو اوپک در نشست امروز (چهارشنبه، دهم آذرماه) ضمن انتخاب رئیس و رئیس علی‌البدل دوره‌ای اوپک و رئیس هیئت عامل این سازمان طی نشست پشت درهای بسته، در جریان نتایج صد و سی و ششمین نشست هیئت کمیسیون اقتصادی اوپک (ECB) و تازه‌ترین گزارش محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک از تحولات اخیر بازارهای جهانی نفت خام قرار می‌گیرند.

اعضای اوپک همچنین در نشست پشت درهای بسته، راهبردهای تازه بلندمدت اوپک، بودجه سال ۲۰۲۲، تأیید تاریخ و محل برگزاری نشست بعدی وزیران نفت و انرژی این سازمان را تصویب می‌کنند.

اوپک در تازه‌ترین گزارش ماهانه‌اش (نوامبر ۲۰۲۱) مقدار تولید نفت خام اعضای این سازمان در ماه اکتبر را ۲۷ میلیون و ۵۴۳ هزار بشکه اعلام کرد که ۲۱۷ هزار بشکه بیشتر از ماه سپتامبر بوده است.

این سازمان همچنین در گزارش یادشده تقاضای جهانی نفت برای سال ۲۰۲۱ را ۹۶ میلیون و ۴۴۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد که ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه معادل ۶.۲۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ است.

قیمت سبد نفتی اوپک که در نشست پیشین این سازمان (دهم تیرماه ۱۴۰۰) ۷۴ دلار و ۸۷ سنت بود که اکنون ۷۴ دلار و ۲۰ سنت است.

بیست و سومین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به ائتلاف اوپک‌پلاس هم مطابق برنامه قرار است فردا (پنجشنبه ۱۱ آذر) برگزار شود.

منبع: مهر

کد خبر: 1120467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =