بازیگران بازی در فیلم کودک را بچه بازی می‌دانند / قصه‌نویس کودک نداریم

امیرحسین قهرایی گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که وقتی از بازیگران برای بازی در فیلم یا سریال کودک دعوت می شود نمی‌پذیرند چرا که آن را نوعی بچه بازی می‌دانند.

امیرحسین قهرایی کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره چرایی نبود برنامه مناسب کودک و نوجوان در سینما و تلویزیون اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر قصه‌نویس برای کودکان نداریم.

وی ادامه داد: زمانی آقایان مسعود رسام و بیژن بیرنگ را داشتیم که فیلم‌های خوبی در زمینه کودک می‌ساختند که از جمله آنها می‌توان به محله برو بیا، محله بهداشت و غیره اشاره کرد اما امروز جای خالی متخصص کودک در سینما و تلویزیون بسیار احساس می‌شود.

قهرایی افزود: در گذشته کسانی که اقدام به ساخت فیلم برای کودکان می‌کردند، دارای تخصص لازم و کافی بودند، اما در حال حاضر وضعیت این‌گونه نیست و به‌نوعی می‌توان گفت اصلا متخصص ساخت فیلم کودک نداریم.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر، وقتی از بازیگران برای بازی در فیلم یا سریال کودک دعوت می‌شود نمی‌پذیرند چرا که فکر می‌کنند با بازی در این گونه فیلم‌ها کوچک شده و آن را نوعی بچه‌بازی می‌دانند.

کارگردان سینما و تلویزیون ادامه داد: این در حالی است که ساخت فیلم و سریال برای کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و نکات بسیاری باید در آن رعایت شود.

قهرایی با اشاره به اینکه در زمینه فیلم کودک متخصص بسیار کم داریم، گفت: متاسفانه کسی را نداریم که رشته تخصصی‌اش در حوزه کودک باشد، به همین دلیل است که طرح‌های زیادی در این زمینه نداریم.

قهرایی گفت: تلویزیون در زمینه کودک منفعل عمل می‌کند و سفارش ساخت فیلم نمی‌دهد و در واقع این تهیه‌کنندگان هستند که طرح خود را ارائه داده و تلویزیون تنها در مورد ساخته شدن یا ساخته نشدن آن تصمیم‌گیری می‌کند.

فیلمنامه‌نویس کشورمان در ادامه گفت: مقصر اصلی ما سازندگان برنامه کودک هستیم نه تلویزیون چرا که همه ما کمتر به کار کودک بها می‌دهیم. البته این بدان معنا نیست که از تلویزیون دفاع می‌کنم، ولی باید بگویم که مقصر اصلی ضعف در تولیدات حوزه کودک من و امثال بنده هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: برخی فکر می‌کنند که اگر دو عروسک با هم حرف بزنند فیلم کودک ساخته می‌شود در حالی که اصلا این گونه نیست، در حقیقت معضل اصلی ما نگاه سطحی به این ژانر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =