انفکاک مدیریت آموزش پزشکی و غیرپزشکی احساس بی‌عدالتی ایجاد کرده است

رئیس دانشگاه تهران معتقد است که احساس بی‌عدالتی در توزیع امکانات و منابع مالی، ناشی از انفکاک مدیریت آموزش پزشکی و غیرپزشکی است.

سید محمد مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان این که حوزه آموزشی مجموعه وزارت علوم و وزرات بهداشت از ابتدای شکل‌گیری، متمرکز در وزارت علوم یا وزارت آموزش عالی سابق بود، اظهار کرد: بعد از انقلاب و بنابر دلایلی این دو منفک شدند از یکدیگر؛ اما همیشه موضوع ادغام مجدد آن‌ها مطرح بود.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به این که موضوع ادغام دو وزارتخانه هم در مجلس و هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده است، افزود: استدلال‌هایی در وزارت بهداشت مطرح است که این انفکاک همچنان پا برجا باقی بماند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کسانی که با نگاه کلان و فارغ از تعصبات به موضوع ادغام نگاه می‌کنند، معتقدند که مجموعه نظام آموزش عالی کشور در یک قالب یکپارچه و منسجم دیده شود.

مقیمی با تصریح بر این که ادغام دو وزارتخانه فرصت‌های بیشتری را فراهم می‌کند، گفت: به ویژه با توجه به این که علوم در حال حرکت به سوی علوم میان‌رشته‌ای هستند، بخشی از کار ما مرتبط کردن رشته‌های غیرپزشکی با رشته‌های پزشکی است.

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر این که اعمال مدیریت‌های جداگانه بر رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی، امکان اتصال را از بین می‌برد، یادآور شد: در نتیجه نمی‌توان در توسعه علمی آنطور که شایسته است قدم برداشت.

وی افزود: آموزش در کشورهای جهان هم معمولا یکپارچه و منسجم است و تفکیکی بین آموزش پزشکی و غیرپزشکی مانند کشور ما وجود ندارد. البته حرکت ایران به سمت این ادغام با محدودیت‌هایی مواجه است.

مقیمی ادغام آموزش پزشکی و غیرپزشکی را به دلایل مدیریتی ضروری دانست و گفت: نمی‌توان استانداردهای چندگانه و دوگانه‌ای را راجع به مدیریت آموزش عالی پزشکی و غیرپزشکی در مواردی مانند حقوق و امکانات اعمال کرد.
رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه همیشه مقایسه در زمینه مدیریت آموزش پزشکی و غیرپزشکی وجود داشته است، تاکید کرد: احساس بی‌عدالتی در توزیع امکانات و منابع مالی، ناشی از همین انفکاک مدیریت است.

وی در پایان اظهار کرد: به نظر می‌رسد صلاح کشور در مدیریت یکپارچه آموزش پزشکی و غیرپزشکی است. دغدغه‌های تخصصی رشته پزشکی را هم می‌توان در این قالب یکپارچه مورد توجه قرار داد.

گفتنی است، موضوع ادغام مدیریت آموزش‌های پزشکی و غیرپزشکی چندی پیش از سوی محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح شد و با مخالفت وزارت بهداشت و برخی نمایندگان مجلس مواجه شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =