از تقابل بالانشینان تا جدال همسایه‌های قعرجدولی

در ایستگاه نهم لیگ یک تیم های بالا نشین و قعر نشین به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛هفته نهم لیگ یک فوتبال ایران در حالی روز چهارشنبه ۱۷ آذر برگزار میشود که شاهد ضعف گلزنی تیمها در هفته هشتم بودیم و از ۹ بازی انجام شده، تنها ۸ گل از خط دروازه ها عبور کرده است. امیدواریم روز چهارشنبه بازیهای با کیفیت تر از تیم‌ها را شاهد باشیم. 

حال مروری به شرایط تیمها برای رو در رویی در هفته نهم میپردازیم.

سایپا تهران و پارس جنوبی جم 

سایپا در حالی میزبان پارس جنوبی جم است که در بازی گذشته خود در برابر شهرداری آستارا توانست یک امتیاز در خانه حریف کسب کند و با نتیجه مساوی بدون گل به شهر خود بازگردد تا خود را آماده میزبانی از پارس جنوبی جمی کند که بازی قبلی خود را با برد پشت سر گذاشته است و با روحیه مضاعف به تهران خواهد آمد. ایمان رزاقی که هفته های ابتدایی نتوانسته بود نتایج قابل قبولی کسب کند اما در بازی با شهرداری همدان سه امتیاز شیرین خانگی را کسب کرد و در جدول با یک پله صعود در رتبه ۱۴ قرار گرفت.

آرمان گهر سیرجان و خیبر خرم آباد 

آرمان گهر سیرجان که در جدول شرایط خوبی دارد در هفته نهم لیگ یک، میزبان خیبر خرم آباد است. تیم خیبر در بازی قبل خود توانست یک برد شیرین و جذاب و پر گل را مقابل استقلال ملاثانی کسب کند و با یک روحیه مضاعف به سیرجان خواهد رفت تا در برابر آرمان گهر سرسخت که بازیهای خانگی را همیشه مال خود کرده است، قرار گیرد.

پیش بینی می شود جدال این دو تیم جذاب و دیدنی باشد. شاگردان قاسم شهبا توانستند یک امتیاز از همشهری خود در بازی گذشته به دست آورند و خود را همراه با تیمهای بالای جدولی حفظ کنند. البته این تیم در هفته هشتم با ۱۴ امتیاز پشت سر خیبر ۱۵ امتیازی است و نتیجه دیدار این دو تیم حائز اهمیت است چرا که هر کدام از تیمها سه امتیاز را کسب کنند خود را به صدر جدول نزدیکتر خواهند کرد.

ماشین سازی تبریز و شمس آذر قزوین

تیم ماشین سازی وضعیت فوق العاده اسفناکی را پشت سر میگذارد. با مشکلات عدیده ای که دارد به نظر می رسد سقوط زود هنگام خواهد داشت مگر این که معجزه ای رخ دهد و شرایط تبریزی ها بهبود پیدا کند و از این اوضاع نجات یابند. شاگردان علیرضا اکبرپور در هفته نهم در قزوین مهمان شمس آذر هستند

شمس آذر پس از تغییراتی که در کادر خود داشته توانست سه امتیاز مهم را در بازی با خوشه طلایی ساوه کسب کند. قزوینی ها با این که در انتهای جدول قرار دارند ولی به نظر می رسد بازی راحتی را مقابل ماشین سازی تبریز بحران زده انجام دهند. مگر این که اتفاق دیگری بیفتد و غافلگیر شوند. 

قشقایی شیراز و ویستاتوربین تهران 

قشقایی شیراز همچنان یکه تازی می کند. شاگردان مهدی رجب زاده در هفته نهم میزبان ویستاتوربین تهران هستند. شیرازی ها در بازی گذشته خود با یک گل از سد رایکا گذشتند و در حال حاضر رده دوم جدول را به خود اختصاص دادند. ویستا در شرایطی به شیراز می رود که از بازی قبلی خود در برابر شاهین بوشهر یک امتیاز گرفت و با دو پله صعود در رده دهم جدول قرار گرفت. تیم ویستا با مربی جوان خود روند رو به رشدی را طی می کنند و امید دارند بتوانند از تیم قشقایی حداقل امتیاز را کسب کنند تا در لیگ خودی نشان دهند.  

 رایکا بابل و استقلال خوزستان 

رایکا بابل در هفته نهم میزبان استقلال خوزستان است. شاگردان پیروز قربانی هفته پیش مقابل قشقایی شیراز قرار گرفتند و همانطور که پیش بینی می‌شد بازی سختی را انجام دادند و در نهایت با یک گل شکست خوردند. این تیم هم اکنون در رده سیزدهم جدول قرار دارد. 

استقلال خوزستان هم در هفته ای که اغلب تیم ها نتوانسته بودند گلزنی کنند و بیشتر نتایج صفر صفر رقم خورده بود، در برابر ملوان به نتیجه بدون گل رضایت دادند. و امتیازات را تقسیم کردند. تیم سهراب بختیاری زاده در شرایطی به بابل سفر خواهد کرد که به امتیاز این دیدار مهم نیاز دارد تا وضعیت خود را در جدول بهبود بخشد. 

 ملوان بندر انزلی و مس کرمان

ملوان بندر انزلی در حالی میزبان مس کرمان است که با اقتدار در صدر جدول قرار دارد. مازیار زارعی به همراه شاگردانش جزء مدعیان قهرمانی و صعود به لیگ برتر هستند. مسی ها هم با ۱۳ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارند که شرایط این تیم هم خوب است و اگر بتواند در خانه حریف امتیاز بگیرد به صدر جدول نزدیکتر می شود و می تواند در کنار مدعیان صعود قرار بگیرد. 

بازی گذشته هر دو تیم در لیگ، بدون گل و با نتیجه مساوی به پایان رسید.

شهرداری همدان و شهرداری آستارا 

شهرداری آستارا که در هفته هشتم میزبان سایپا بود نتوانست سه امتیاز بازی را کسب کند و به یک امتیاز بسنده کرد. حال در هفته نهم شاگردان فرشاد پیوس باید به همدان سفر کنند و مقابل شهرداری این شهر قرار بگیرند. آستاراییها با یک پله سقوط در رده نهم جدول قرار گرفتند و تلاش خود را خواهند کرد تا بتوانند نتیجه قابل قبول را از حریف بگیرند. اما شهرداری همدان که فصل را خیلی خوب شروع کرده بود و بالانشین جدول بود در بازی هفته پیش خود به پارس جنوبی جم باخت و حال در خانه باید به مصاف شهرداری آستارا برود، به نظر می رسد بازی سختی را در پیش رو داشته باشد. هر دو تیم به دنبال کسب امتیاز کامل و پیروزی هستند. 

شاهین بوشهر و مس شهر بابک 

تیم فوتبال شاهین بوشهر همچنان در وضعیت بحرانی قرار دارد. بوشهری ها با تساوی که در بازی گذشته خود مقابل ویستاتوربین تهران کسب کردند، هم اکنون در رده ۱۷ جدول قرار دارند و با گذشت هشت هفته از لیگ یک هیچ بردی نداشتند. 

در آن سو، مس شهر بابک که بازی هفته پیش خود مقابل ماشین سازی ته جدولی را با پیروزی به پایان رساند باید در بوشهر مقابل شاهین صف آرایی کند. این تیم هم اکنون با ۱۳ امتیاز در رده ششم و وضعیت نسبتا خوبی را در جدول دارد.  

شنیده ها حاکی از آن است, هیچ یک از بازیکنان شاهین بوشهر در تمرینات این تیم حضور نداشتند و اعتراض و نارضایتی خود از شرایط موجود را در پیج اینستاگرامی خود نشان دادند. متاسفانه شرایط این تیمِ خوب بوشهری بسیاری بحرانی است. با این حال به نظر می رسد برگزاری مسابقه این تیم با مس شهر بابک, از هفته نهم لیگ یک, در هاله ای از ابهام باشد.

استقلال ملاثانی و خوشه طلایی ساوه 

استقلال ملاثانی شکست سنگینی را در برابر خیبر خرم آباد متحمل شد و شرایط جالبی در جدول ندارد و با ۷ امتیاز در رده ۱۵ قرار دارند. شاگردان اشکش در هفته نهم, میزبان خوشه طلایی ساوه ای هستند که آنها هم هفته پیش در خانه سه امتیاز را از دست دادند و در حال حاضر با ۱۰ امتیاز در رده ۱۱ جدول هستند. ساوه ایها با مهابادی که در زمین خودی امتیازات مهمی را از دست دادند تمام تلاش خود را می کنند تا برابر آبی پوشان ملاثانی شرایط خود را در جدول بهبود بخشند. استقلال هم که درگیر مشکلاتی بود و بازی گذشته خود را واگذار کرده برای جبران شکست و گرفتن روحیه به میدان خواهد رفت.

فریده کریمی

کد خبر: 1121191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =