افزایش ظرفیت‌های پزشکی خدمات‌رسانی به دانشجویان را دشوار می‌کند/ نمی‌توانیم ۱۰۰ درصد به تقاضای دانشجویان خوابگاهی پاسخ دهیم

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در زمینه تامین ظرفیت خوابگاه‌ برای دانشجویان کنونی با مشکل مواجه هستیم، در صورت افزایش ظرفیت‌های پزشکی خدمت‌رسانی به دانشجویان را دشوارتر می‌کند.

عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به موضوع افزایش ظرفیت‌های پزشکی اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید بخش عمده بحث افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان رشته‌های پزشکی به معاونت آموزشی وزارت بهداشت مربوط بوده و بخش خوابگاهی این موضوع به معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مربوط است.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای دانشجویانی که هم‌اکنون در دانشگاه‌های علوم پزشکی تحصیل می‌کنند و در خواست استفاده از خوابگاه‌های متاهلی و مجردی را دارند، با مشکل تامین ظرفیت خوابگاهی مواجه هستیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: مسئولان تصمیم‌گیرنده باید توجه داشته باشند در صورت افزایش ظرفیت‌های رشته‌های پزشکی، باید ابتدا امکانات خوابگاهی و تغذیه‌ای لازم را متناسب با افزایش ظرفیت‌ها در نظر بگیرند. بدون در نظر گرفتن چنین تمهیداتی، افزایش ظرفیت‌های پزشکی فعالیت‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت را با مشکل مواجه کرده و خدمت‌رسانی به دانشجویان را دشوارتر می‌کند.

وی در زمینه امکانات خوابگاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی برای بازگشایی دانشگاه‌ها در ترم آینده خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمی‌توانیم به طور ۱۰۰ درصد به تقاضای دانشجویان برای سکونت در خوابگاه پاسخ دهیم.

به گفته شیراوژن؛ امکان اسکان دانشجویان خوابگاهی در حد سال‌های گذشته و پیش از شیوع کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد.

گفتنی است افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی در شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به تصویب رسید. منصور کبکانیان در این جلسه از تصویب افزایش حداقلی پذیرش ۳ هزار دانشجوی پزشکی تا ۵ سال آینده خبر داد.  افزایش ظرفیت‎‌ها با مخالفت‌های بسیاری از سوی مسئولان مخصوصا مسئولان وزارت بهداشت همراه بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121192

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      0 1
      این همه پول داریم سال های اتی و در زمانی که دهه 60 به پیری می رسند هم کمبود پزشک خواهیم داشت پس بهانه بیخود نیاورید