ارتش کویت به جنگنده یوروفایتر تایفون مجهز شد

کویت دو جنگنده یوروفایتر تایفون از ایتالیا تحویل گرفت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، به نقل از الخلیج آنلاین، بندر المزین، معاون فرمانده نیروی هوایی کویت اعلام کرد، دو جنگنده یوروفایتر تایفون که در ایتالیا تحویل گرفته شده‌اند، ۱۴ دسامبر وارد کویت خواهند شد. تحویل این جنگنده‌ها ثمره پروژه استراتژیک فراگیری است که یک تحول چشمگیر در جهت آمادگی نیروهای کویتی است.

در طول مراحل پروژه یوروفایتر کویت که در سال ۲۰۱۵ آغاز شد برای طراحی یک جنگنده مدرن که بهترین تکنولوژی‌ها را داشته باشد و قادر به برآورده کردن نیازهای دفاع ملی در مقابله با چالش‌های مختلف باشد، تلاش زیادی شده است.

وی گفت: جنگنده‌های یوروفایتر کویت دارای پیشرفته‌ترین امکانات هستند و از توانایی‌های جنگ سایبری و پاسخ سریع و مسلح شدن به موشک‌های پیشرفته و متنوع برخوردار هستند. این جنگنده‌ها میزان توانایی‌های نظامی کویت در دفاع از وطن را افزایش داده و نیازهای استراتژیک دفاعی و حمایت از حریم هوایی کویت در برابر هرگونه تجاوز و تهدیدات را فراهم می‌کنند.

کویت در سال ۲۰۱۶ توافقنامه‌ای را برای خرید ۲۸ جنگنده یوروفایتر تایفون امضا کرد.

وی در سال ۲۰۱۲ به این نوع از جنگنده‌های اروپایی توجه نشان داد و در سال ۲۰۱۶ معامله‌ای به ارزش ۸۷ میلیارد دلار را برای خرید ۲۸ جنگنده امضا کرد.

بعد از قطر، عربستان و عمان کویت چهارمین کشور شورای همکاری خلیج فارس است که به این جنگنده دست می‌یابد.

منبع:ایسنا

کد خبر: 1121292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =