واکنش‌ یک نماینده ادوار مجلس به نامه علی لاریجانی؛ چرا در دوره‌های گذشته نظر شورای نگهبان را پذیرفتید

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به نامه علی لاریجانی به شورای نگهبان واکنش نشان داد.

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ با اشاره به نامه علی لاریجانی به شورای نگهبان و طرح برخی موضوعات درباره رد صلاحیتش در انتخابات مجلس یازدهم اظهار کرد: نظارت استصوابی جزو قوانین شورای نگهبان است و حفظ حرمت و جایگاه این شورا جزو قواعد انقلاب اسلامی است. لذا همه باید همه به تصمیم  گیری این نهاد احترام بگذارند.

وی افزود: اعتراض به تصمیم‌های شورای نگهبان مجرای قانونی دارد که پاسخ آن هم از همین طریق اعلام به فرد معترض می‌شود.

نماینده مردم ورامین در ادوار مجلس با بیان اینکه درگیر شدن ایجاد تنش در فضای اجتماع به صلاح انقلاب و نیروهای انقلابی نیست، اظهار کرد: هیچکس مدعی نیست شورای نگهبان معصوم است و روند رسیدگی به صلاحیت‌ها اشکالی ندارد. اما معتقدم اعتراض‌هایی در این زمینه باید در نشست‌های خصوصی مطرح شود و نیاز نیست آن را به کف خیابان بکشانیم و در مقابل شورای نگهبان صف‌آرایی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم اظهار کرد: شورای نگهبان سنگر دفاع از اسلامیت و جمهوریت نظام است و بر همه نیروهای انقلابی، ولایتمدار و متدین واجب است حرمت و جایگاه این شورا را با تمام وجود حفظ کند.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه من هم از کسانی بودم که در انتخابات مجلس یازدهم رد صلاحیت شدم، تأکید کرد: پیش از این در چهار دوره از شورای نگهبان برای نمایندگی مجلس تأیید صلاحیت گرفته بودم، اما برای مجلس یازدهم این اتفاق نیفتاد. با خودم گفتم چطور در چهار باری که تأیید صلاحیت گرفتم، شورای نگهبان خوب بود ولی وقتی تأیید نشدم باید موضعم را عوض کنم؟ و این مسئله می‌تواند به بسیاری از رد صلاحیت شدگان تعمیم پیدا کند.

وی گفت: در مورد آقای لاریجانی رهبر معظم انقلاب فرمودند که مطالبه من از دستگاه‌ها این است که جبران کنند و این مسئله قدر بالایی دارد. لذا نباید رفتاری داشته باشیم که دستاویز رسانه‌های بیگانه مبنی بر فاصله میان نیروهای انقلاب شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ انتشار نامه لاریجانی در خطاب به شورای نگهبان در پاسخ به رد صلاحیتش با واکنش‌ برخی فعالان سیاسی روبرو شد. مهدی کوچک زاده نماینده ادوار هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به علی لاریجانی نوشت: نامه شما خطاب به شورای نگهبان را مطالعه کردم، اینجانب دو دوره مجلس تحت ریاست شما را تجربه کرده‌ام ، و رفتار و منش شما را از نزدیک لمس کرده ام و بر این باورم موارد متعددی را نوشته اید که در عمل اصلا به آن پای بند نبوده اید.

وی تصریح می‌کند: شما ممکن است با نامه پراکنی و انشای وزین و عالی اذهان را نسبت به شورای محترم نگهبان، که هیچکس مدعی عصمت آن نیست و خود بنده و بسیاری از همفکرانم‌ از برخی عملکردهای آن شورای محترم بیش از دیگران گله مندیم ، تخریب کنید اما بدون شک مصداق کسی خواهید شد که با مشاهده غرق شدن خود همه را پایین می کشد!

کد خبر: 1122647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =