امتحانات حضوری و آموزش‌های مجازی مصداق بی‌عدالتی است/ کمبود ظرفیت خوابگاهی با وجود گروه‌بندی دانشجویان 

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برگزاری امتحانات حضوری با وجود آموزش مجازی برخی از دانشجویان مصداق‌ بی‌عدالتی است، ای کاش مسئولان همین اندازه که بر حضوری بودن امتحانات پافشاری می‌کنند، بر کیفیت آموزش و حضوری شدن آن نیز تاکید می‌کردند.

رضا سیلاوی دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به ماهیت شورای صنفی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: شورای صنفی از نمایندگان حق‌خواه و دلسوز برای دانشجویان ایجاد می‌شود. اعضای این شورا بدون هیچگونه سوگیری و گرایش سیاسی مطالبات دانشجویان را پیگیری می‌کند.

مسئولان با ایجاد محدودیت از کنشگری شورای صنفی جلوگیری می‌کنند

وی ادامه داد: در آیین نامه شورای صنفی آمده است که اعضای این شورا می توانند در تمامی حوزه‌ها به جز فرهنگی و سیاسی فعالیت داشته باشند. در این شرایط حوزه فعالیت‌های شورا گسترده‌تر شده و شامل حوزه‌های بالینی، حقوقی، آموزشی، تغذیه، دانشجویی و رفاهی به وجود می‌آید. در بسیاری از موارد شوراهای صنفی بر اساس اولویت پیش می‌روند، باید هدف یک سری از مسئولان این است که شورای صنفی به بعضی از مسائل دسته اول و پر اهمیت بپردازد تا از مطالبه‌گری و کنشگری این شورا جلوگیری کند.

مشکلات مرتبط با تغذیه در ۵۰ دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: زمانی که آموزش، خوابگاه و تغذیه دانشجویان مشکل داشته باشد، رسیدگی به آنان در اولویت قرار می‌گیرد و همین مسئله زمان و فرصت کنش‌گری و ایجاد فضای مطالبه‌گری جدید را از شورای صنفی می‌گیرد که متاسفانه رویه مسئولان به صورت سهوی یا عمدی به این سمت بوده است. از ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور حداقل ۵۰ دانشگاه با مشکل تغذیه مواجه هستند، این موضوع بیانگر آن است که مسئولان تلاش می‌کنند مطالبه‌گری‌های شورای صنفی را در حد مسائل رفاهی محدود کنند.

وی بیان کرد: مشکلات دانشگاه‌های علوم پزشکی استان خوزستان مربوط به یک مدیریت خاص نیست،  مشکلات بسیاری وجود دارد که سال‌ها به آن پرداخته نشده است. به عنوان مثال در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سال‌ها در زمینه امکانات و زیرساخت‌های خوابگاهی و همچنین زیرساخت‌های آموزشی بالینی با مشکل مواجه هستیم. این مشکلات با وجود تغییر مدیریت‌ها همچنان پابرجا هستند.

سیلاوی افزود: در چهار سال اخیر هیچ گونه ظرفیت خوابگاهی به دانشگاه جندی شاپور اهواز و هیچ فضای آموزشی به بیمارستان‌های این دانشگاه افزوده نشده است. از طرفی هیچ اقدام مستمری از سوی مسئولان در راستای بهبود وضعیت تغذیه دانشجویان صورت نگرفته است. دانشجویان دانشگاه ما هنگام پاندمی کرونا نقش پررنگی در بیمارستان‌ها داشتند اما مسئولان برای دانشجویان از جان و دل مایه نگذاشتند.

کمبود ظرفیت خوابگاهی با وجود گروه‌بندی دانشجویان 

وی با اشاره به ظرفیت خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر ظرفیت خوابگاهی دانشگاه جندی شاپور تکمیل است و امکان افزایش ظرفیت وجود ندارد. بر اساس ابلاغ معاونت آموزشی وزارت بهداشت در زمینه حضوری بودن امتحان‌ها، دانشگاه‌ها باید تمهیدات لازم برای حضور دانشجویان در خوابگاه ها فراهم شود. دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به دو دسته تقسیم شده که در ۲ بازه زمانی امتحان دهند، در چنین شرایطی باز هم کمبود ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان وجود دارد.

وی افزود:  با وجود این که معاونت آموزشی وزارت بهداشت در راستای رفع مشکل کمبود خوابگاه در دانشگاه های علوم پزشکی افزایش بازه زمانی و گروه بندی دانشجویان را برای حضور در امتحانات پیشنهاد داده، فرصت مطالعاتی دانشجویان کاهش پیدا کرده و مشکل کمبود خوابگاه نیز به قوت خود باقی مانده است.

این فعال صنفی دانشجویی گفت: دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز نه تنها در سالیان اخیر افزایش خوابگاه نداشته بلکه به دلیل فرسایشی و فرسودگی برخی از خوابگاههای این دانشگاه مانند خوابگاه کیانپارس غیر قابل استفاده شده‌اند. دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز حداقل دو خوابگاه پسرانه بزرگ و یک خوابگاه دخترانه بزرگ دیگر نیاز دارد تا دانشجویان بتوانند با راحتی و به دور از تراکم در خوابگاه‌ها ساکن شوند.

کمبود پاویون در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

وی با اشاره به مشکلات آموزش بالینی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: دانشگاه ما با کمبود زیرساخت سخت‌افزاری در حوزه بالینی مواجه است، سال‌هاست عزمی برای رفع این مشکلات از سوی مسئولان وجود نداشته است. دانشجویان دانشگاه ما با کمبود پاویون و رختکن مواجه هستند و فضای کافی برای استراحت آنان در روزهای شیفت وجود ندارد. علاوه بر آن تعداد کلاس های آموزش بالینی در بیمارستان‌های دانشگاه محدود است، به طوری که دانشجویان باید تا تمام شدن کلاس قبلی منتظر بمانند و حتی در برخی از موارد آموزش کلاس قبل به درازا کشیده شده و  دانشجویان کلاس بعدی با مشکل کمبود زمان مواجه شده‌اند.

امتحانات حضوری و آموزش‌های مجازی مصداق بی‌عدالتی است

سیلاوی بیان کرد: اینکه کلاس های آموزشی برخی از دانشجویان به صورت مجازی برگزار شده اما امتحانات حضوری برگزار می‌شود، مصداق بی‌عدالتی است. ای کاش مسئولان همین اندازه که بر حضوری بودن امتحانات پافشاری می‌کنند، بر کیفیت آموزش و حضوری شدن آن نیز تاکید می‌کردند.

حقوق اینترن ها و رزیدنت‌های دانشگاه بر خلاف مصوبات وزارت بهداشت افزایش پیدا نکرده است

وی درباره حقوق رزیدنت‌ها و اینترن‌ها گفت: متاسفانه حقوق رزیدنت‌ها، اینترن‌ها و دانشجویان پی‌.اچ.دی و دکتری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بر خلاف مصوبات ابلاغی وزارت بهداشت افزایش پیدا نکرده است. افزایش دو مرتبه‌ای حقوق اینترن‌ها، افزایش حقوق رزیدنت‌های مجرد به ۶ میلیون تومان و متاهل به ۸ میلیون تومان در دانشگاه ما اجرایی نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1123679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 20
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      42 3
      واقعا متاسفم برای واسه آموزش پرورش که بعد دو سال امتحان حضوری کرد و فرزند منو به تمام استرس به مدرسه رفتن امتحان خوب ندادن
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      36 1
      بی انصافی واقعا این کار
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      4 0
      بی انصافی واقعا این کار
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      0 0
      سلام..کاش مسولین به فکر دانشجویان جدیدالورود علوم پزشکی باشند و با امتحانات مجازی موافقت کنن یک اتاق ۸ تخته با ۱۵ نفر دانشجوی علوم پزشکی ... اینه شرایط امتحان حضوری ما
    • ادیب آدینه IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      3 3
      خیلی آموزش مجازی شرایط خوبی داشته که الان حضوری امتحانات برگزار بشه، فردا پس فردا همه دانشجویان مشروط میشن میگن شما خوب درس نخوندین، فاجعه در راه است.
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      2 1
      باسلام واحترام ببخشید میشه بین حوزویان و دانشگاهیان فرق نزارید طلاب خواهر هم مثل دانشجویان باید غیر حضوری باشد باتشکر
    • ناشناس IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      44 1
      واقعا بی عدالتیه اما بدتر از اون این که با وحود امیکرون ما باید با اتوبوس بریم باهنر کرمان و بیاییم اگه مریض بشیم دانشگاه خودش رو مسوول میدونه؟
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      7 1
      مقطع متوسطه اول ودوم رو غیر حضوری کنید، به خدامن وقتی دخترم میره برای امتحان از استرس حالم بدمیشه، اخه امتحان که مهمتر از جونشون نیست، شمارو به خدا به فکر جان مردم باشید
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      4 4
      سلام..یه کمپینی چیزی راه بندازین..آخه ما چطور کوانتوم حضوری امتحان بدیم..دانشگاه چمران..چرا بعضی دانشکده هارو مجازی و بعضی رو حضوری اعلام کرد!!!؟
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      9 1
      از شما تقاضا دارم که امتحانات رو هم غیر حضوری کنید
    • شیرین بهرام IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      1 0
      عین بی عدالتی بخدا .تمام آموزشایه ما مجازی بوده وحالا امتحان حضور و سوال تشریحی و استادایه سخت گیر
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      4 1
      ما دانش آموزان خیلی نگرانیم نسبت به آموزش پرورش که چطور در فضای مجازی درس بخونیم که چیزی یاد بگیریم به هر حال ما آینده سازان کشور هستیم و باید درس بخوانیم تا به جایی برسیم توی این وضعیت حضوری رفتن به مدرسه کاملا اشتباه هستش وضعیت کشور داره خیلی بد میشه و اما این تصمیم گیری ها جان ما جوانان کشور رو به خاطر می اندازه لطفا خیلی خوب فک کنید و بعد تصمیم بگیرین.
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      4 1
      یعنی واقعا متاسفم برای هم وزیر بهداشت و آموزش و پرورش که فرزند من رو با استرس فرستاد سر امتحان واقعا بی عدالتی این کار دانشگاه ها بسته شدن رسید به دانش آموزان امتحان حضوری شد
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      4 1
      بی عدالتیم اونور تره اینا فقد به فکر خودشونن
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      3 2
      آخر بی عدالتی دم از اسلام هم میزنن
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      7 2
      باوجود رسیدن امیکرون به کرج چرا امتحانات حضوری است.سلامتی فرزندانمان مهم است یا نمره
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      0 0
      حالا بازم شما بزرگید چندسال امتحان حضوری دادید دانش آموزان و بگو چه گلی به سر کمر ه ای و وزیر آموزش وپرورش بزنندخاک بر سر این سیستم آموزشی ما همین کارا رو کردید که بچه ها ترک تحصیل میکنند خانواده ها با این همه مشکلات دیگه حوصله چرندیات شما رو ندارند
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      0 0
      دقیقا خداروشکر یکی فهمید ۲سال آنلاین درس بخون بعد بیا حضوری امتحان بده همه ۲۰ میگیرن
    • Inas IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      1 0
      با حضوری بودن ازمون ها موافقم اما شما باید فکر این را هم بکنید که دانش آموزان دو سال مجازی درس خوندن و خیلی ها مطالب درسی را یاد نگرفتن یا فقط به فکر این بودن که حضوری بزنند و بعد اصلا هیچ فعالیتی نداشته باشند و از کلاس درسی خارج شوند اما در مورد شیوع کرونا در مدرسه به شدت مخالفم دانش آموزان نمیتوانند فقط از طریق مدرسه مبتلا بشوند و اینکه حتی از راه های دیگر هم مبتلا می‌شوند و به هیچ وجه این نمیتواند یک بهانه برای تعطیل مدارس باشد
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      0 0
      دانشجو ها باید به هر طریقی شده امتحان حضوری بدن بچه های من یکی دوم دبستان و یکی هشتم حتی برای امتحان املا و انشا هم امتحان حضوری دادن بعد قشر دانشجو که بزودی وارد مسولیت های مهم جامعه میشن غیر حضوری باشن واقعا کسی که این تصمیمات رو میگیره لیاقت پستی که بهش دادن رو نداره و باید عوض بشه کرونا اگر هست برای بچه های کوچکتر بیشتر خطر داره تا بزرگ سالانی که همه جوره می تونن از خودشون محافظت کنن