طب سنتی / قازیاقه و نقش آن در تصفیه خون

قازیاقه، گیاهی با طبع گرم و خشک است و خاصیت های دارویی مختلفی اعم از خاصیت ضد عفونی و ملین دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، قازیاقه یا غازیاغی گیاهی است خودرو که در مناطق دارای آب و هوای سرد پتانسیل رشد دارد. این گیاه علفی، در استان های شمال غربی ایران مشهود است. 

قازیاقه یا غازیاغی از تیره اسفنجیان است و  بالغ بر ۷۰ سانتی متر رشد می کند. برگ های این گیاه به شکل مثلثی سر نیزه ای با دو گوشه در بخش های پایینی هستند. علاوه بر این، برگ های دراز قازیاقه، به شکل نوک تیزو بیضی شکل مشهود است.

گل های گیاه علفی قازیاقه (غازیاغی) عمدتا سفید و صورتی کوچک با ساقه هایی درشت است. ارتفاع ساقه های گیاه قازیاقه معادل ۲۰ الی ۳۰ سانتی متر برآورد شده است و دارای دانه های قهوه ای براق است. 

طبیعت گیاه قازیاقه گرم و خشک است. این گیاه با خاصیت ضد عفونی و ملین نقش چشمگیری در تصفیه خون و بهبود عملکرد دستگاه گوارش ایفا می کند. علاوه بر این، گیاه قازیاقه حاوی هورمون های گیاهی است. با ورود هورمون های گیاهی در بدن، میزان ترشحات غدد داخلی در حالت مناسب قرار می گیرد.

طبق مطالعات صورت گرفته، گیاه قازیاقه از مخاط معده در مقابل مواد شیمیایی تشکیل دهنده زخم های گوارشی نقش محافظت کننده دارد. علاوه بر این، مطالعات حاکی از آن دارند که عصاره گیاه قازیاقه با خاصیت گشاد کنندگی عروق قلب، سبب بهبود کارکرد قلب می شود. 

بهتر است بدانید گیاه قازیاقه با عناوین مختلفی نظیر بارتنگ آبی، غازیاغی، کلاغ پا و رجل الوز شناخته شده است. 

درمان سوء هاضمه با قازیاقه

گیاه دارویی قازیاقه به موجب برخورداری از طبع سرد و خنک در تحریک اشتها کمک شایانی می کند.  لذا برای درمان سوء هاضمه و برطرف سازی مشکل بی اشتهایی، از گیاه دارویی قازیاقه به شکل های مختلف اعم از شربت، چای، دمنوش و شیره گیاه تازه بهره مند شوید. 

درمان برص یا پیسی با قازیاقه

برص نوعی بیماری لاعلاج در حوزه پوست است که به صورت لکه های سفید بر روی پوست بدن ظاهر می شود. گیاه قازیاقه در درمان بیماری برص نقش چشمگیری دارد. 

گیاه غازیاغی به موجب تنظیم ترشحات غدد داخلی بدن، سبب از بین رفتن لکه های برص می‌شود.

برای درمان بیماری برص ضرورت دارد تا سیستم گوارشی شخص اعم از روده ها و معده به وسیله مسهل پاک سازی شود. سپس در بازه زمانی ۱۵ روز متوالی، حدود ۱۰ گرم بذر قازیاقه و عسل را میل نمایید.

مناسب ترین زمان برای اجرای درمان برص به وسیله گیاه دارویی قازیاقه فصل تابستان است.

در واقع برای تسریع روند بهبودی توصیه می شود بیمار پس از مصرف ترکیبات قازیاقه و عسل، بخش های مختلف بدن را که به پیسی مبتلا هستند، به منظور افزایش تعریق در معرض نور خورشید قرار دهد. علاوه بر این، شما می توانید حمام سونا را جایگزین نور خورشید کنید. شایان توجه است در بازه زمانی درمان پیسی از مصرف آب پرهیز نمایید. گیاه قازیاقه سبب افزایش اشتها می شود.

تصفیه کننده خون با قازیاقه

در بدن انسان وظیفه انتقال مواد مغذی و گاز های تنفسی به اندام های مختلف بر عهده خون می باشد. در برگ و ساقه های گیاه قازیاقه، در مقادیر فراوان ویتامین C وجود دارد. این ویتامین در تصفیه خون مفید واقع است. 

 انتهای پیام /

کد خبر: 1123954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =