چاشنی بمب ساعتی لیگ کشیده شد

کمیته استیناف هنوز رأی خود را در مورد پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر صادر نکرده و تیم های لیگ برتری همچنان منتظر صدور این حکم هستند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، جنجالی ترین پرونده لیگ بیست و یکم تا به اینجای کار بدون شک مربوط به اریک باگناما بازیکن خارجی گل گهر می‌باشد. بازیکنی که اولین مرتبه مقابل استقلال به میدان رفت و پس از آن در دیدار با پیکان و سپاهان نیز بازی کرد اما نتیجه پیگیری‌های صورت گرفته از جانب تیم حقوقی باشگاه استقلال باعث شد کادر فنی گل گهر احتیاط کرده و موقتا قید استفاده از این بازیکن را بزند.

در نهایت کمیته انضباطی استفاده از باگناما را غیرقانونی عنوان نمود و نتیجه تمام دیدارهایی که این بازیکن گابنی برای گل گهر به میدان رفته را سه بر صفر به سود حریفان اعلام کرد. رأیی که باعث شد جدول لیگ دستخوش تغییرات زیادی شود.

نگرانی پرسپولیسی‌ها

در پی این اتفاقات و با توجه به اینکه یکی از تیم‌های سود برده از ماجرا استقلال تهران بود، پای مدیران باشگاه پرسپولیس نیز به این پرونده باز شد. از ملاقات مجید صدری سرپرست پرسپولیس با شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال گرفته تا انجام مصاحبه‌های سریالی حمید مطهری مربی پرسپولیس در رسانه‌های مختلف خصوصا تلویزیون و همچنین صدور بیانیه‌های پیاپی توسط این باشگاه به وضوح گویای تلاش همه جانبه رقیب استقلال برای برگرداندن این رأی است.

تغییر جدول قانونی است

در این بین برخی اهالی فوتبال متعقد بودند اگر جدول لیگ به سرعت تغییر نمی‌کرد، قطعا شاهد چنین تنش‌هایی نبودیم. این در حالی است که طبق بند 4 ماده 112 مقررات انضباطی فدراسیون؛ «آراء و تصمیمات باید بلافاصله بعد از ابلاغ، اجرا شوند». لذا پس از ابلاغ حکم مربوط به پرونده بازیکن گابنی گل گهر و به دستور دبیرکل فدراسیون فوتبال می‌بایست جدول لیگ تغییر می‌کرد. این مطلب عینا در بند 4 ماده 57 اساسنامه فیفا نیز بیان شده است.

اینکه هواداران و پیشکسوتان نسبت به قانون اشراف کامل نداشته باشند چیز عجیبی نیست اما ماجرای این پرونده زمانی جالب می‌شود که می‌بینیم پیشنهاد عدم تغییر جدول از سوی علیرضا صالحی رئیس کمیته استیناف مطرح می‌شود! او حتی معتقد است باید جرایمی مانند بازی بدون تماشاگر (در حالی که تمام دیدارهای لیگ بدون حضور تماشاگر است) و یا بازی در زمین بی‌طرف در نظر گرفته میشد.

شاید این راهکارها در قانون آمده باشد اما بدیهی است که در صورت انجام آنها شاهد عدم اجرای صحیح قانون بودیم!

بمب ساعتی!

پس از کش و قوس های فراوان پرونده اریک باگناما روز یکشنبه 12 دی به کمیته استیناف رسیده و باید دید در نهایت چه حکمی برای جنجالی ترین پرونده سال‌های اخیر فوتبال باشگاهی ایران صادر خواهد شد.

هر چند مشخص است تمام آیین نامه‌ها و مقررات برای رسیدگی به این پرونده ناقص هستند و همین موضوع نیز باعث گلایه اعضای کمیته استیناف شده اما باید منتظر ماند و دید در نهایت این پرونده با تایید حکم انضباطی و فروکش کردن حواشی اخیر بسته می‌شود یا آغاز موج جدیدی از هیاهو خواهد بود. در هر حال بعید نیست بگوییم چاشنی بمب ساعتی لیگ کشیده شده و باید منتظر یک انفجار و وقوع تبعات آن باشیم.

گزارش از هادی شاه‌مرادی

کد خبر: 1124440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =