لاغری/ میوه‌هایی که قوی‌ترین لاغر کننده طبیعی هستند

رژیم میوه‌ها یکی از پر طرفدارترین و در عین حال موثر ترین رژیم های لاغری در دنیا به شمار می روند که در این رژیم مانند رژیم های دیگر باید نکات مهم و کاربردی را رعایت کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مصرف میوه، یکی از راه های سالم برای کاهش وزن سریع است، اما بهترین میوه برای کاهش وزن کدام است؟ میوه ها گردش خون را بهبود می بخشند و سیستم ایمنی بدن را قوی تر می کنند , پوست را جوان و شاداب نگاه می دارند , موها را براق می کنند و سلامت عمومی بدن را افزایش می دهند. میوه‌های خاصی است که مصرف آن‌ها به طور روزانه، منجر به پیشگیری از چاقی می‌شود این میوه عبارتند از:

بیشتر بخوانید:

لاغری/ ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند

سیب‌ها:

سیب سرشار از فلاونوئیدها و غنی از فیبر است. مصرف روزانه سیب برای کاهش وزن اهمیت زیادی دارد. برای بهره بردن از مزایای سلامتی سیب، آن را با پوست بخورید، چون بیشترین میزان آنتی اکسیدان و فیبر این میوه در پوستش گنجانده شده است. مصرف سیب منجر به بهبود کنترل قند خون می‌شود و در نتیجه شما کمتر هوس مصرف غذاهایی را می‌کنید که خاصیت چندانی ندارند.

توت فرنگی:

همتای زغال اخته است و به حفظ وزن سالم کمک می‌کند. توت فرنگی نیز سرشار از آنتوسیانین بوده و مصرف یک فنجان از آن در روز به همراه ماست کم چرب یا بلغور جو، پیشنهاد می‌شود. وقتی صحبت از مصرف زیاد میوه می‌شود، نگرانی از اضافه وزن ناشی از فروکتوز موجود در آن‌ها وجود دارد، اما میوه‌هایی مانند سیب سبز، گلابی، انواع توت مانند تمشک، توت فرنگی و بلوبری به بهترین میوه‌ها برای کاهش وزن هستند ضمن اینکه قند کمتری نسبت به سایر میوه‌ها دارند.

زغال اخته:

سرشار از آنتوسیانین‌ها و پلیمرهای فلاونوئید است. به طوری که یک چهارم فنجان از این میوه، ۱۰ میلی گرم آنتوسیانین به بدن می‌رساند. هنوز مشخص نیست چرا فلاونوئیدها باعث کاهش وزن می‌شود، اما به گفته محققان ثابت شده مصرف روزانه این میوه، شما را دچار احساس سیری کرده و از پرخوری جلوگیری می‌کند.

گلابی:

این میوه نیز دوز سالمی از پلیمرهای فلاونوئید را دارد و فیبر بالای موجود در آن منجر به احساس سیری طولانی مدت می‌شود. درست مانند سیب، گلابی را نیز باید با پوست بخورید تا از بیشترین منافع سلامت آن سود ببرید.

فلفل:

تعجب نکنید، چون فلفل‌ها هم جزو میوه‌ها هستند و البته جزو سالم‌ترین آن‌ها که می‌توانند نقش مهمی هم در کاهش وزن داشته باشند. ترکیبی به نام کپسایسین موجود در فلفل منجر به تبدیل چربی‌های سفید به چربی‌های قهوه‌ای انرژی‌سوز در بدن می‌شود.

آناناس:

آناناس یکی از رایج ترین و محبوب ترین میوه های گرمسیری است. شامل تیامین، منیزیم، ویتامین B۶، ویتامین C، ریبوفلاوین، نیاسین، مس، آهن و فولات است. آناناس علاوه بر کاهش وزن برای مشکلاتی از جمله آسم، دیابت و بیماری های قلبی مفید است همچنین نشان داده شده که میوه باعث بهبود اخلاق، بهبود مو و پوست، افزایش سطح انرژی، تنظیم فشار خون و کاهش خطر ابتلا به سرطان های خاص می شود ، آناناس نیز می تواند باروری، و هضم غذا را بهبود بخشد.

گلابی:

گلابی یکی دیگر از میوه های پر ارزش در زمینه کاهش وزن سریع است ، بسته بندی شده با پروتئین، فیبر، پتاسیم، ویتامین C، ویتامین K و مقداری ریبوفلاوین، آهن، کلسیم، منیزیم، فولات، مس، آنتی اکسیدان ها و ویتامین B-۶؛ گلابی در برابر رادیکال های آزاد مبارزه می کند، به هضم غذا کمک می کند، بدن را سم زدایی می کند و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

انار:

انار یکی از بهترین چربی سوزها است که از مزایای سلامتی برخوردار است. آنتی اکسیدان ها، فیبر، پروتئین، فولات، پتاسیم، فلاونوئیدها، ویتامین C، ویتامین B۶، ویتامین K، پلی فنل ها و فسفر را ارائه می دهد. انار برای مبارزه با فشار خون بالا، هیپرگلیسمی، التهاب، کلسترول بالا، سرطان های خاص و استرس اکسیداتیو مناسب است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1125729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =