صندوق ذخیره فرهنگیان را دریابید

ابراهیم سحرخیز*

گروه اجتماعی ایسکانیوز، صندوقی بر آمده از پس انداز ۸۰۰ هزار عضو با قدمتی  ۲۶ ساله که بخش قابل ملاحظه ای از دارایی های آن به لقمه چرب و نرمی برای جماعتی ویژه خوار مبدل شده است.

بریز و بپاشی که تا کنون عزل یک وزیر را بدنبال داشته، خیلی ها را به پای میز محاکمه یا زندان کشانده است.

اختلاسی عجیب و بی سابقه در اواخر دولت یازدهم ، که هنوز هم ناگفته های فراوانی را در دل خود پنهان کرده است.

گرچه هنوز هم وزیر آن روز روحانی ، نقش مدیران منصوب خود را در به یغما رفتن دارایی‌های بانک سرمایه  حاشا کرده .سعی دارد این اختلاس و ارتشای حداقل ۸هزار میلیاردی را بدهی های معوقه تسهیلات گیرندگان جلوه داده ، آن را از گردن صندوق باز کند اما اسناد به جا مانده از دخالت های معنادار و گاه و بیگاه  مدیر عامل وقت صندوق ,چیز دیگری می گوید.

صندوقی که برغم تمامی این حرف و حدیث ها، نتوانسته در دنیای تجارت ، سهم سپرده فرهنگیان را متناسب با تورم یا رشد شاخص قیمت ها پرواز داده پس از سی سال به هنگام تسویه، پولی معادل ارزش خرید یک  پراید قراضه یا لوازم خانگی را به هر عضو بپردازد.

تازه همان مبلغ ناچیز را نیز در پایان تسویه در دو یا چند فقره با فاصله زمانی پانزده ماهه پرداخت می کند.

صندوقی که بخشی از هسته و حلقه مدیریتی آن در تله طیفی از افراد نام و نشان دار سیاسی از حزب مشارکت ، باند افراطیون اصلاح طلب استان مرکزی  یا برخی از وزرای پیشین گرفتار آمده است.
تاخیر پیش امده در انتخاب وزیر, خدا خواسته حضراتی بود  که تا کنون  گزارش شفافی به اعضا ارایه نکرده  و فرصت پیش آمده را غنیمتی می دانند برای تمتع و تلذذ بیشتر!
 همین دیروز بود که برخی از گزارش های جسته و گریخته حکایت از دستپاچگی در فروش بخشی از املاک صندوق یا استقراض از بانکهای خصوصی از جمله بانک  متعلق به برادر اسحاق جهانگیری با بهره بانکی بالا داشت

نکند این استقراض ها ، دست و پای مدیران بعدی را در پوست گردو گذشته ،موجب دردسر شود.

آقای رییسی!

این صندوق ، امانت بیش از ۸۰۰ هزار فرهنگی است که شما در وعده‌های انتخاباتی خود قول دادید افراد امینی را بر صیانت از آن گماشته، تراز عملکرد سالیانه آن را در یک اتاق  شیشه ای به قضاوت و نظارت شفاف اعضا بگذارید.

لطفا دستور فرمایید به ابهام حقوقی پیرامون نوع شاکله و اداره صندوق، یکبار برای همیشه خاتمه داده شود.

صندوق اگر بر اساس اساسنامه اولیه یک موسسه سهامی خصوصی است  که مدیریت ان را به صاحبانش یعنی معلمان بسپارید  اگر حاصل  مشارکت دولت و سهامداران ،به اصطلاح خصولتی است آن را به مدیران شایسته و خیره سپرده ،رخصت دهید دستگاه های نظارتی  با ورود به موقع ، علاج واقعه را قبل از وقوع بنمایند.

 جناب آقای رییس‌جمهور

این صندوق نیاز به هوای تازه برای تنفس دارد.

به تاخیر افتادن انتصابات . ماه هاست که این هوا را از صندوق دریغ  کرده ، تصمیم عاجلی  که باید مدتها پیش گرفته می شد را به تعلل و تعویق افکنده است.

چرا باید با استقرار دولت سیزدهم هنوز هم چهره های نام اشنای حزب مشارکت استان مرکزی که در انتخابات مجلس خود را به آب و آتش زدند همچنان با محوریت داوود نعیمی، در صندوق، فعال مایشا باشند.

در حالی‌که این حضرات با شعار فریبنده تغییر ،تر و خشک را با هم سوزانیده، در کودتای خویش، حتی به فراش مدرسه رحم نکردند.

این صندوق حسابی نیاز به یک آب و جارو دارد،برخی از بازنشستگان طماع و فرصت طلب را که چند دور قمری وزارتخانه و دانشگاه فرهنگیان را چرخیده دوباره سر از صندوق ذخیره در آورده اند را از امانت فرهنگیان برحذر بدارید.

اجازه ندهید پارتی بازی ,خویشاوند سالاری ،همشهری گرایی  بر شایسته سالاری پیروز شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1125850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      سلام . اکثر اعضا از بهبود وضعیت صندوق نا امید اند . چون روند کار تمام وزرای پیشین با صندوق تقریبا یکسان بوده است . جای تاسفه
    • محمد رضا میرزائی IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      با سلام واحترام، ضمن تشکر ازاحساس مسوولیت و اطلاع رسانی در خصوص عملکرد نامطلوب صندوق ذخیره فرهنگیان، به استحضار می رساند عملکرد آن صندوق نه تنها مغایر اساسنامه تدوین شده می باشد بلکه عده ای فرصت طلب وسود جو، باعث شده اند مشکلاتی درامور جاری بوجود آید.