نحوه ارائه درخواست برای بورسیه تحصیلی

فرم‌های درخواست برای پذیرش دانشگاه که شرایطی مانند مدارک کافی، صحت نگارشی و محتوایی اطلاعات داشته باشند، شانس بیشتری برای دریافت فرصت تحصیل دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بی‌توجهی به پر کردن صحیح فرم درخواست دانشگاه، می‌تواند مانع پذیرش داوطلبان در دانشگاه و رشته مورد علاقه‌شان شود. داوطلبان ممکن است به دلیل هیجان‌زدگی، کمبود وقت یا بررسی نکردن دوباره اطلاعات شخصی، مرتکب اشتباهاتی در پر کردن فرم درخواست خود شوند. به همین دلیل، ایسکانیوز در نظر دارد در ادامه راهکارهایی برای پر کردن کامل و درست فرم درخواست دانشگاه، ارائه کند؛

بخش‌های اجباری را پر کنید

فرم‌های درخواست دانشگاه، دارای بخش‌های اجباری و اختیاری هستند. بخش‌های اجباری معمولا با ستاره (*) مشخص می‌شوند و اگر حتی یکی از آن‌ها خالی بماند، ارسال فرم درخواست به مشکل می‌خورد.

بخش‌های اجباری معمولا اطلاعاتی مانند؛ نام و نام خانوادگی، سن و تاریخ تولد، اطلاعات تماس (آدرس ایمیل، شماره تلفن و آدرس محل اقامت)، مدارک تحصیلی قبلی، مدارک زبان، برنامه‌های تحصیلی مورد علاقه شما و زمان مورد نظر شما برای شروع تحصیل (معمولا ۲ دوره پذیرش یکی در پاییزی و دیگری در بهار وجود دارد) را درخواست می‌کند.

پر کردن بخش‌های اختیاری فرم، شما را متفاوت نشان می‌دهد

بخش‌های اختیاری فرصت خوبی برای ارائه اطلاعات اضافی فراهم می‌کند تا دانشگاه بتواند درخواست داوطلبان را سریع‌تر پردازش کند. همچنین به دانشگاه اجازه می‌دهد که جزئیات بیشتری در اختیار برخی دانشجویان قرار دهد یا جنبه‌های مختلف ذکر شده در درخواست را برای آن‌ها شفاف‌تر کند.

گزینه «من تمایل دارم نماینده یا مشاور دانشگاه با من تماس بگیرد» معمولا یکی از بخش‌های اختیاری فرم است که داوطلبان براساس نیازهای خود می‌توانند آن را بپذیرند یا رد کنند. انتخاب این گزینه به داوطلبان کمک می‌کند که از کمک مشاوران دانشجویان بین‌المللی استفاده کنند.

اطلاعات خود را دوباره بررسی کنید

توصیه کارشناسان به داوطلبان دریافت بورسیه این است که برای پر کردن فرم در اسرع وقت عجله نکنید. پس از تکمیل فرم، همه بخش‌ها را دوباره بررسی کنید. صحیح بودن آدرس ایمیل و شماره تلفن بسیار مهم است. اگر عدد یا حرفی اشتباه باشد، دانشگاه نمی‌تواند با شما تماس بگیرد. همچنین غلط املایی در نوشتن نام و نام خانوادگی، ادامه مسیر تحصیلی داوطلبان را با مشکل مواجه می‌کند.

اگر داوطلبی ارائه اطلاعات دقیق در مورد مدرک تحصیلی یا زبان را به درستی انجام ندهد، درخواستش تحت تاثیر قرار می‌گیرد، به طوری که ممکن است فرصت خود را از دست بدهد.

بورسیه و کمک‌های مالی را از دست ندهید

برخی از بورسیه‌های تحصیلی یا کمک‌های مالی بر اساس نیاز مالی هستند. به همین دلیل، داوطلبان باید مدارک رسمی از درآمد خود یا خانواده‌شان را ارائه کنند. برخی دیگر از بورسیه‌ها هم بر اساس توانایی علمی و پژوهشی اعطا می‌شوند که داوطلبان در این شرایط باید جوایز و دستاوردهای متمایزکننده خود را ارائه دهند.

لازم به ذکر است که برخی از حمایت‌های مالی فقط برای دانشجویان مناطق خاص مانند آفریقا و آسیا در دسترس است. به همین دلیل، ذکر نکردن کشور مبدا در فرم درخواست، باعث می‌شود داوطلبان فرصت بورس تحصیلی را از دست بدهند.

از دانشگاه درخواست کمک کنید

ارسال درخواست برای یک دانشگاه، فرآیندی بسیار استرس‌زاست. این استرس برای داوطلبانی که می‌خواهند خارج از کشور تحصیل کنند، دوچندان است. به همین دلیل، هرگز از درخواست کمک دریغ نکنید. دانشگاه‌ها معمولا تمایل زیادی برای کمک به دانشجویان دارند، به طوری که بخش‌هایی اختصاصی برای هدایت دانشجویان بین‌المللی در جریان فرآیند درخواست دارند.

داوطلبان می‌توانند با ارسال ایمیل، تماس مستقیم با دانشگاه یا ذکر در فرم درخواست، اعلام نیاز به پشتیبانی کنند.

اجتناب از ارائه اطلاعات دروغ در فرم درخواست

ارائه اطلاعات دست‌نیافتنی، جعلی یا مشکوک، غیرقانونی است و می‌تواند برای داوطلبان دردسر ایجاد کند. وقتی که داوطلبان در نهایت باید کپی رسمی مدارک خود را ارسال کنند، پس ارائه اطلاعات نادرست، فقط اوضاع را بدتر می‌کند.

توجه به کشور مبدا در مقابل کشور محل اقامت

فرم درخواست دانشگاه شامل پرسش از «کشور محل تولد» و «کشور محل اقامت» خواهد بود. این تفاوت بسیار مهم است، اگر داوطلبی در یک کشور متولد شده باشد؛ اما در حال حاضر در کشور دیگری زندگی کند، ممکن است دانشگاه شرایط خاصی را برای وی درنظر بگیرد. برای مثال، کسی که متولد اوکراین است؛ اما ۱۰ سال اخیر را در انگلستان زندگی کرده است؛ ممکن است در مقایسه با کسانی که به تازگی به انگلستان مهاجرت کرده‌اند، از فرصت‌های بیشتری برای تحصیل یا حمایت مالی برخوردار باشد.

توصیه‌های پایانی

از آدرس ایمیل جاری استفاده کنید و توصیه می کنیم از خدماتی مانند gmail.com (Google)، outlook.com (Microsoft)، iCloud.com (Apple) یا protonmail.com استفاده کنید. استفاده ازYahoo  به دلیل سابقه امنیتی ضعیف، برای فعالیت‌های مهم مناسب نیست.

اشتباهات املایی، برداشت اولیه منفی‌ای از فرد ارائه می‌دهد. برای اجتناب از این نوع اشتباهات، می‌توان از غلط‌گیر املای داخل مرورگر، برنامه Word یا یک برنامه افزودنی رایگان مانند Grammarly استفاده کرد.

نحوه ارئه درخواست برای بورسیه تحصیلی

خبرنگار: علی طاهری زاده

انتهای پیام/

کد خبر: 1125942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =