تشکل‌های دانشگاه‌آزاد اسلامی مدیران آینده نظام را تربیت می‌کند

مدیرکل تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در پی ارتقای تشکل ها هستم، گفت: این تشکل ها مدیران آینده نظام را تربیت میکند و در کنار تربیت زمینه رشد فعالان در این عرصه فراهم شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز ، نشست معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای سطح یک امروز صبح ۲۸دی در سالن آمفی تئاتر کتابخانه حبیبی برگزار شد. 
در ابتدای نشست سید حمید مهدیون، مدیرکل تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آیین‌نامه اجرایی توسعه، تسهیل و ارتقای فعالیت‌های تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌آزاد اسلامی یکم مهر ۹۹ ابلاغ شده و حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه بر اساس مصوبات بالادستی بومی ساز کرده است.
وی افزود: فعالیت تشکل‌ها در شورای فرهنگی نباید مطرح شود، بلکه بر اساس آیین نامه تمامی مسایل تشکلها باید در هیات نظارت بررسی شود. 

مدیرکل تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی  ادامه داد: بر اساس آیین نامه تسهیل معاون دانشجویی دبیر هیات نظارت است. در گذشته روابط معاون فرهنگی و دانشجویی با تشکل ها نبود اما هم اکنون تولیت فعالیت های تشکل ها با معاونت فرهنگی و دانشجویی و دبیرخانه است.
وی تصریح کرد: تشکیل هیات نظارت در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده و هم اکنون جلسات آن به شکل منظم برگزار می شود.در این میان شکایت های استانی در هیات نظارت مرکز استانها مورد بررسی قرار گرفته می شود.
مدیرکل تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه فعالیت ملی تشکل بر اساس اتحادیه ها باید باشد ادامه داد: هر یک از فعالیت های تشکلها بر اساس اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان، اتحادیه تحکیم وحدت،اتحادیه جنبش عدالت دانشجویی،اتحادیه تشکل های اسلامی دانشگاهی و.... انجام شده و از تمامی دانشگاه ها اتحادیه ها عضو می پذیرند.
وی تاکید کرد: فعالیت در سطح ملی و کشور باید بر اساس اتحادیه ها انجام شود.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دانشگاه دولتی دانشجویان امکان فعالیت در ۴ تشکل را داشته اما در دانشگاه آزاد اسلامی امکان فعالیت ۵ اتحادیه برای دانشجویان وجود دارد.

مهدیون با بیان اینکه مسایل تشکل ها در هیات نظارت مورد بررسی قرار میگیرد تاکید کرد: با شیوع کرونا امکان برگزاری انتخابات تشکلها لغو شد،در حالی که انتخابات هیات نظارت باید سالانه باشد. در ایام کرونا (سامانه امتداد) برای شرکت در انتخابات فراهم شده است. 

وی ادامه داد: امکان ایجاد فاز سه و دو در این سامانه وجود دارد. یکی از اقدامات تحسین برانگیز در شرایط کنون فعالیت تشکل ها است. سایت اداره کل تشکل های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی به روز رسانی شده است.همچنین سایت تبیین در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب ایجاد شده است.

به گفته مهدیون بسیاری از استانها توانایی مناسب در حوزه تحلیل داشته و میتوان در راستای به روز رسانی سایت اقدامات مناسب انجام داد.
وی با بیان اینکه در پی ارتقای تشکل ها هستم، گفت: این تشکل ها مدیران آینده نظام را تربیت میکند و در کنار تربیت زمینه رشد فعالان در این عرصه فراهم شده است. باید تشویق و ترتیب دانشجویان جزو اولویت‌ها قرار بگیرد،چون فعالان در عرصه تشکل ها می آموزند که به نظرات یکدیگر احترام گذاشته و قدرت اقنا کنندگی داشته باشد. باید دانست افراد تشکیلاتی در زندگی شخصی موفق عمل می کند.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تشکل ها جزو اولویت قرار بگیرد. تشکلها در حوزه فرهنگی و بازوی اجرایی خواهند بود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1126198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =