لاغری/ رژیم پل مکنا؛ با هیپنوتیزم لاغر شوید!

رژیم پل مکنا براساس هیپنوتیزم قرار دارد و از طریق ضمیر ناخودآگاه لاغری را به شما هدیه می دهد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در رژیم پل مکنا رویه به این صورت است که برای درمان چاقی احتیاجی به رژیم گرفتن نیست و لازم است تا به صدای بدنتان گوش کنید. در این رژیم سه الگوی رفتاری پایه و اساس افزایش وزن هستند. به این صورت که اگر شما رژیم های محدود کننده و سخت را انجام دهید و یا دچار پرخوری عصبی شوید که در آن در هنگام عصبانیت و یا احساسات دیگر به پرخوری روی آورید و یا رابطه ای ناسالم با غذا داشته باشید،دچار اضافه وزن و چاقی می شوید زیرا شما در این ۳ موقعیت احساس بدی نسبت به غذا و همچنین بدنتان به دست می آورید و از رژیم گرفتن و در ادامه آن، از رسیدن به وزن ایده آلتان دلسرد می‌شوید.

بیشتر بخوانید:

لاغری / آیا برای کاهش وزن کسری کالری کافیست؟

به طور کلی رژیم پل مکنا براساس هیپنوتیزم قرار دارد و از طریق ضمیر ناخودآگاه لاغری را به شما هدیه می دهد. پل مکنا معتقد است که رژیم گرفتن، خود باعث استرس مضاعف می شود و این استرس باعث پرخوری،پرخوری عصبی و در نتیجه اضافه وزن می شود.

این استرس حتی در افراد پر مشغله نیز یافت می‌شود که فشار زیادی را برای آن ها ایجاد می کند برای همین افراد مشغول آن چنان به سلامتی خود اهمیت نمی‌دهند و زمان خاصی را برای خوردن غذا اختصاص نمی‌دهند و یا در حین غذا خوردن عجله می کنند و سرپایی غذا می خورند همه این ها عواملی هستند که باعث اضافه وزن می شود.

تقریباً برای همه افراد پیش می آید که بدون اینکه گرسنه باشند وسوسه شوند تا غذا بخورند زیرا انسان به طور غریزی نمی تواند از خوردن غذا دست بکشد. پل مکنا در کتاب خود می‌گوید که برای کاهش وزن در ابتدا باید به بدن خود و حالات روحی خود توجه کنید.

در رژیم پل مکنا به وسیله هیپنوتیزم و با نفوذ به ضمیر ناخودآگاه انسان همه افکار و احساسات منفی از بین می رود و با این کار تمام فضای ذهن از افکار منفی خالی می شود و جا برای افکار و احساسات مثبت باز تر می شود همچنین با این کار استرسی که ناشی از افکار منفی در ذهن فرد است و کمتر می شود.

پل مکنا مدعی است که با این روش می توان بدون اینکه غذا خوردن خود را کنترل کنید و مدام کالری جذب شده را شمارش کنید، تا آخر عمر از ریزه‌خواری و پرخوری دور بمانید. زیرا با تأثیر هیپنوتیزم بر ضمیر ناخودآگاه پس از انجام رژیم پل مکنا ذهن شما به صورت ناخودآگاه از ریزه‌خواری و پرخوری دوری می کند و در نتیجه شما چاقی را تجربه نخواهید کرد و احتیاجی ندارید که نگران این مسئله باشید.

رژیم پل مکنا چهار قانون طلایی دارد

شاید باور این مسئله برای تان کمی سخت باشد اما پل مکنا از مثالی جالب برای توجیه این راه درمانی استفاده کرده است او می گوید غذا خوردن به نحوه ی درست مانند رانندگی و بستن بند کفش است شما باید برای انجام این کار ابتدا دقت و تمرکز زیادی را به خرج دهید و بند کفش خود را ببندید و یا رانندگی کنید اما بعد از تکرار این کارها در طولانی مدت بعد از مدتی دیگر به صورت ناخودآگاه بند کفشتان را می بندید و یا ماشین را به حرکت در می آورید. رژیم پل مکنا نیز به همین صورت درست غذا خوردن را برای تان تبدیل به عادت میکند و شما ناخودآگاه و ناخواسته غذای سالم می خورید و به کاهش وزن تان فکر نمی کنید.

نحوه انجام رژیم پل مکنا

ابتدا باید در نظر داشته باشید که برای انجام این رژیم ابتدا باید با پزشک معالج تان مشورت کنید و در صورتی که شرایط خاصی داشته باشید آن را آغاز کنید و سپس با دقت دنبال کنید اما در ادامه مراحل انجام رژیم پل مکنا را برای شما توضیح خواهیم داد.

اولین مرحله رژیم پل مکنا
در این مرحله باید تصور کنید که نوشیدنی و خوراکی دلخواه شما بدون هیچ کنترلی در اطراف شما است زمانی که میل به خوردن آن خوراکی و یا نوشیدنی به شما دست می دهد باید میزان اشتهای خود را اندازه گیری کنید از شماره ۱ تا شماره ۱۰.

دومین مرحله رژیم پل مکنا
سپس در این مرحله باید به خوراکی فکر کنید که شما از آن بدتان می آید و حال شما را به هم میزند باید چیزی را تصور کنید که واقعاً باعث ایجاد حالت تهوع در شما شود.

سومین مرحله رژیم پل مکنا
در این مرحله باید آن خوراکی بد مزه را بخورید و در ذهنتان آن را نیز بچشید به طوری که واقعا احساس کنید در حال خوردن و مزه کردن آن هستید و بتوانید با تمام وجود بلعیدن آن خوراکی را حس کنید و طعم و عطر آن را متوجه شوید.

چهارمین مرحله رژیم پل مکنا
اکنون باید غذای مورد علاقه تان را با غذای چندش آور و در کنار هم تصور کنید و غذای مورد علاقه تان را با اضافه کردن مو و کثیفی چندش آور تر کنید.

پنجمین مرحله رژیم پل مکنا
اکنون می بینید که غذای مورد علاقه تان بسیار چندش‌آور و منزجر کننده شده است زمان آن است که به غذایی که دوستش دارید فکر کنید و حالا رغبت خود را برای خوردن دوباره آن همانطور که در مرحله اول درجه بندی کردید امتیاز دهید. در این مرحله عدد درجه بندی شده باید بسیار کاهش یافته باشد که نشان از علاقه نداشتن به خوردن آن خوراکی است.

چند قانون طلایی در رژیم پل مکنا

پائول چهار قانون طلایی را برای لاغری و کاهش وزن همراه با پل مکنا کشف کرده است و آن ها را به افراد توصیه می‌کنند.

اولین قانون هر زمان احساس گرسنگی کردید غذا بخورید

این مرحله یک سفارش عالی است زیرا زمانی که گرسنه هستید قند خون به صورت ناگهانی افت می کند و اگر شما در این مواقع چیزی بخورید این افت ناگهانی قند خون را متوقف می کنید برای اطلاعات بیشتر باید گفت که این افت ناگهانی باعث وحشت بدن میشود و تصور می کند که احتیاج به ذخیره چربی دارد اما زمانی که اجازه ندهید قند خون کاهش یابد و وحشت بدن متوقف می شود و نیازی به ذخیره چربی نمی باشد. گرسنگی اعلانی است که از سوی بدن برای غذا صورت می گیرد یا به طور کلی گرسنگی صدا زدن عادی بدن برای غذا است.

دومین قانون،هر چه دلتان می‌خواهد بخورید و به اینکه چه باید بخورید فکر نکنید

این قسمت یکی از جذاب‌ترین مرحله ها و نکات رژیم پل مکنا است زیرا توسط نظریه‌ ای ثابت شده است که بدن به هر ماده غذایی که احتیاج داشته باشد همان را طلب می کند و انسان به اصطلاح هوس میکند که آن غذا یا خوراکی را بخورد برای اثبات این فرضیه آزمایش جالبی روی کودکان نوپا انجام شد و نتیجه این بود که بدن هر چه را که نیاز دارد طلب میکند و اگر نیازی به آن نداشت آن را محدود می کند در این قسمت شما با خیال راحت می توانید غذاهایی را که هوس کرده اید بخورید زیرا بدنتان به آن احتیاج دارد.

سومین قانون، کنار گذاشتن غذا پس از احساس سیری

این اصل که معده به زمان احتیاج دارد تا غذای مورد احتیاج دریافتی را تشخیص دهد کاملا درست است. مثلاً زمانی که شما شروع به غذا خوردن می کنید حتی اگر انرژی کافی را دریافت کرده باشید و مواد غذایی مورد نیاز را فراهم کرده باشید معده کمی زمان نیاز دارد تا بتواند آن مقدار را تشخیص دهد و به شما اعلان سیری بدهد برای اینکه بتوانید در زمان درست،دست از غذا خوردن بکشید، باید زمان غذا خوردن را بیشتر کنید و به آرامی و آهستگی شروع به غذا خوردن کنید تا معده بتواند تشخیص دهد که از غذا اشباع شده است و نیازی به غذای بیشتر نیست اگر این کار را نکنید شما می توانید حتی بیشتر از ظرفیت معده نیز مواد غذایی دریافت کنید و سپس احساس سیری کنید که دیگر دیر شده و شما از درون احساس پرشدگی و سنگین شدگی را احساس می کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =