ایران خودرو و تاخیرهای پیاپی/ ادامه پیش‌فروش خودرو با وجود نارضایتی متقاضیان

با وجود تاخیرهای پیاپی ایران خودرو در تحویل خودرو به متقاضیان، این شرکت باز هم اقدام به پیش‌فروش محصولات خود کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، تاخیر در تحویل خودروهای داخلی اتفاق تازه‌ای نیست. دو شرکت ایران خودرو و سایپا به دلیل مراجعه بیشتر مردم و خرید از آنها، در راس شکایت‌ها هستند. ایسکانیوز پیش از این در گزارش‌هایی به مساله تاخیر در تحویل خودروهای سایپا پرداخته بود. اما ایران خودرو هم از این قافله عقب نمانده و خریداران بسیاری را دست خالی گذاشته است.

برخی معتقدند که این تاخیر در تحویل به بهانه بالا بردن قیمت‌هاست اما نکته اینجاست که در آبان ماه مجوز افزایش قیمت به خودروسازان داده شد و ایران خودرو و سایپا ۱۸ درصد قیمت محصولات خود را افزایش دادند.

 یکی از خریداران می‌گوید: «در قرعه‌کشی سمند برنده شده‌ام ولی یک سال و دو ماه از تحویل خودرو می گذرد. نه ایران خودرو نه نمایندگی ونه هیچ دستگاهی در سطح کشور پاسخگو نیست. بنده چه گناهی مرتکب شده‌ام با گرفتن وام ۱۸ درصد. در صورتی که ایران خودرو توان تحویل خودرو را در موعد مقرر نداشت چرا باعث ایجاد مشکلات برای مردم می‌شود؟»

یکی دیگر از متقاضیان عنوان می‌کند که با وجود آماده بودن پژوپارس و ارسال سند و کارت خودرو، هنوز نتوانسته خودرویش را تحویل بگیرد. می‌گوید ایران خودرو ماه‌هاست که به بهانه نبود ماشین حمل خودرو، تحویل را به تاخیر می‌اندازد.

مخاطب دیگری عنوان می‌کند:« دلیلش کاملش واضحه می‌خوان با این کار ماشین کمتری وارد بازار بشه تا بتونن هر جوری که می‌خوان قیمت خودرو بازم گرون کنند.»

نکته عجیب اینجاست که با وجود این تاخیرها و تحویل ندادن خودرو به متقاضیان، باز هم ایران خودرو اقدام به پیش‌فروش فوری محصولات خود کرده است.

به تازگی پرونده قضایی برای ایران خودرو و سایپا تشکیل و مساله خودروهای ناقص کف کارخانه وارد فاز جدی‌تری شده است. اما در مرداد ماه هم، معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو گفته بود:« طبق مصوبه کمیته خودرو، خودروسازان سه ماه برای تحویل خودروها در طرح های فروش فوق‌العاده فرصت دارند که ایران خودرو این بازه را به طور میانگین به ۴۵ روز رسانده است. براین اساس، اکثریت خودروهای تعهد شده زودتر از موعد مقرر، آماده بوده و تحویل مشتری شده است. این ارقام فارغ از خودروهای تحویلی طرح‌های پیش‌فروش و مشارکت در تولید بوده است اما تاثیر اصلی بر بازار را فروش‌های فوق‌العاده می‌گذارد و طرح‌های ایران خودرو به صورت مستمر اجرا شده است.»

اما آنچه که از صحبت‌های متقاضیان برمی‌آید، ادامه تاخیر در تحویل خودروها و بلاتکلیف گذاشتن مشتریان است.

کد خبر: 1127149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =