ذبیح‌الله خداییان را بیشتر بشناسید

ذبیح الله خدائیان، معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است. او از تاریخ اردیبهشت سال ۱۳۹۸ با حکم سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه به این سمت منصوب شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ذبیح الله خدائیان، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است. او از تاریخ اردیبهشت سال ۱۳۹۸ با حکم سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه به این سمت منصوب شده است. از جمله سوابق خدائیان می‌توان به دادستانی مرکز و ریاست کل دادگستری استان لرستان اشاره کرد. او دارای مدرک دکتری حقوق جزا و جرم شناسی است و در دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی تحصیل کرده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

ذبیح الله خدائیان در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ با حکم سید ابراهیم رئیسی رئیس وقت قوه‌قضائیه، به سمت رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منصوب شد. وی که در در بدو ورود تاکید بر اجرای طرح تحول قوه‌قضائیه و سازمان که به تایید رهبر ایران رسیده بود را داشت که از مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

• مبارزه با فساد:

این موضوع که همیشه در سازمان ثبت اسناد و املاک از معضلات مردم محسوب میشد بگفته خدائیان در اولویت قرار گرفت و طرح بازدیدهای سرزده در قوه‌قضائیه را برای اولین بار اجرا کرد و در همان روز اول کاری با بازدید و بازرسی سرزده از واحدهای ثبتی تهرانپارس و لویزان، معاونت اجرای اسناد رسمی و اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان و تولیخ و تشویق برخی افراد کار را شروع کرد و در یک اقدام جالب سفر سرزده‌ای را به دو استان خراسان شمالی و گلستان داشت که با تغییر مدیران کل هر دو استان انجامید و همچنین در اقدامی حدود ۷۰ نفر از کارمندان و مدیران ستادی و ثبتی متخلف کشور را دستگیر کرد.

خداییان پس از اخذ دیپلم اقتصاد اجتماعی، به لحاظ تعطیلی دانشگاه‌ها به علت انقلاب فرهنگی مدرک علوم اجتماعی را از مرکز تربیت معلم دریافت و با بازگشایی دانشگاه‌ها در رشته حقوق دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد. وی پس از گذراندن دوره کارشناسی، ارشد خود را در رشته حقوق گرایش حقوق کیفری و جزم شناسی اخذ و دارای مدرک دکترای حقوق کیفری و جرم شناسی می‌باشد.

وی در سال ۱۳۷۰ به عنوان رتبه اول، دوره‌های کارآموزی قضایی خود را به اتمام رساند و به عنوان دادیار، کار قضایی خود را شروع کرد. دکتر خداییان کلیه مراحل قضایی و مدیریتی را به صورت سلسه مراتبی طی کرده و دارای سمت‌هایی از جمله معاون دادستان، رئیس شعبه دادگاه بدوی و رئیس دادگاه تجدیدنظر، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان و نهایتا رئیس کل دادگستری استان‌های لرستان و فارس، معاون حقوقی قوه قضاییه بوده است. وی هم اکنون معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌باشد.

اکنون که دوران تحول و تعالی قوه قضاییه ماه‌های ابتدایی خود را می‌گذارند، سنگر مهم سخنگویی دستگاه قضایی نیز به دکتر خداییان واگذار شده است تا در کنار مدیریت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، به اطلاع رسانی در مورد مهمترین اخبار قوه قضاییه هم بپردازد.

خداییان از جمله کسانی است که افتخار خدمت در جبهه‌های حق علیه باطل را داشته و در دوران خدمت خود بارها به عنوان قاضی و مدیر نمونه از طرف روسای قوه قضاییه مورد تشویق قرار گرفته است.

او به عنوان یک شخصیت دانشگاهی، علاوه بر تصدی مناصب مهم و حساس در دستگاه قضایی، بر مقوله تدریس و پژوهش نیز متمرکز شد و همچنان در جایگاه مدرس دانشگاه، به تربیت و آموزش قضات ایران اسلامی می‌پردازد.

دکتر خداییان همچنین نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی مالکیت معنوی که یکی از ۱۶ آژانس تخصصی سازمان ملل است، می‌باشد.

تدوین بیش از ۳۲ لایحه قضایی، تهیه ۳۰ آیین نامه مهم، الکترونیکی اسناد و افزایش تعداد مترجمان رسمی در طی ۵ سال مسئولیت دکتر خداییان در معاونت حقوقی رقم خورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =