مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای حتما واکسن بزنند

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: افرادی که دچار علائم سرماخوردگی هستند حداقل باید تا ۲ هفته از تزریق واکسن خودداری کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدرضا صالحی در پاسخ به این سوال که چه افرادی نباید دز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند، گفت: همه افراد جامعه باید دز سوم را دریافت کنند و هیچ فردی نیست که از این قاعده مستثنی باشد و ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای نه تنها موجب نمی‌شود که افراد این اقدام را انجام ندهند بلکه این بیماران باید نسبت به دریافت دز سوم واکسن هر چه زودتر اقدام کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن اشاره به اینکه تنها افرادی باید در تزریق دز سوم واکسن کرونا احتیاط کنند که در گذشته سابقه واکنش بسیار شدید پس از تزریق واکسن را داشته اند و این افراد باید پروتکل‌های بهداشتی را بیش از سایر افراد جدی بگیرند، ادامه داد: البته افرادی که دچار علائم سرماخوردگی نظیر عطسه، سرفه، بدن درد، آبرزیش بینی، سوزش گلو و... هستند حداقل باید تا ۲ هفته از تزریق واکسن خودداری کنند.

این متخصص عفونی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر فردی دچار این علائم شد، ولی نتیجه تست کرونایش منفی بود باز هم باید تا ۲ هفته از تزریق واکسن خودداری کند، اظهار کرد: داشتن علائم معیار است و حتی اگر فردی با وجود داشتن علائم سرماخوردگی نتیجه آزمایشش منفی شد باز هم باید بعد از گذشت ۱۴ روز نسبت به دریافت واکسن اقدام کند.

عضو کمیته علمی کشوری کووید در پاسخ به این سوال که تزریق واکسن‌های از نوع وکتور و پروتئین نوترکیب برای چه افرادی توصیه نمی‌شود، افزود: توصیه خاصی برای عدم تزریق این واکسن‌ها وجود ندارد و به کلی تفاوت چندانی بین عملکرد و تاثیرگذاری واکسن‌ها وجود ندارد، اما به طور کلی اگر فردی در گذشته نسبت به نوع خاصی از واکسن واکنش بسیار شدیدی نشان داده است ترجیحا بهتر است این نوع واکسن را دریافت نکند.

منبع: میزان
انتهای پیام/

کد خبر: 1127246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =