۶۵ درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی آنلاین در آمریکا زن هستند

آمارها نشان می‌دهد تعداد دانشجویان زنی که به صورت آنلاین تحصیل می‌کنند بیشتر از مردان است، به طوری که ۶۵ درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی و ۵۴ درصد از دانشجویان آنلاین تحصیلات تکمیلی، زن هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آموزش عالی یکی از بخش‌هایی است که در ۲ سال گذشته تحت تاثیر پاندمی کرونا قرار گرفته است. با این حال، چالش‌های امروزی فرصت‌هایی را برای استفاده بیشتر از یادگیری آنلاین برای آموزش عالی فراهم می‌کند.

کارشناسان ۲ سال قبل، پیش‌بینی می‌کردند که اختلالات ناشی از پاندمی بین ۶ ماه تا پنج سال ادامه پیدا کند، همچنین پیش‌بینی می‌شد که به دلیل پاندمی، ۱۵ تا ۲۵ درصد کاهش ثبت‌نام وجود داشته باشد. بررسی پژوهش‌هایی که پیش از شیوع کرونا انجام شده است، نشان می‌دهد که اقبال دانشجویان آمریکایی به آموزش آنلاین رو به افزایش بوده است.  

بر اساس گزارش مشترک گروه مشاوره بوستون و دانشگاه ایالتی آریزونا در سال ۲۰۱۸، ثبت نام کلی دانشجویان پس از دوره متوسطه شاهد کاهش سالانه یک تا ۲ درصد بوده است، در حالی که تعداد دانشجویانی که دوره‌های آنلاین را می‌گذرانند سالانه پنج درصد افزایش می‌یابد.

با روندی که سال ۲۰۲۰ پیش می‌رود، این فرض دور از ذهن نیست که این رشد به طوری تصاعدی در سال‌های تحصیلی آینده افزایش یابد.

یک گزارش نشان می‌دهد که درصد دانشجویانی که در یک یا چند کلاس آنلاین مقطع کارشناسی شرکت می‌کنند از ۱۵.۶ درصد در سال ۲۰۰۴ به ۴۳.۱ درصد در سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است. این گزارش همچنین نشان داد که درصد دانشجویان مقطع کارشناسی که مدرک کاملا آنلاین دریافت می‌کنند از ۳.۸ درصد در سال ۲۰۰۸ به ۱۰.۸ درصد در سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است.

در ادامه گزارش آمده است که تعداد دانشجویان فارغ‌التحصیل که برنامه‌های تحصیلات تکمیلی (فوق لیسانس) کاملا آنلاین گذرانده‌اند از ۶.۱ درصد در سال ۲۰۰۸ به ۲۷.۳ درصد در سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است.

نتایج یک نظرسنجی هم نشان داد که تعداد دانشجویان آموزش عالی آنلاین زن بیشتر از مردان است. به طوری که ۶۵ درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی و ۵۴ درصد از دانشجویان آنلاین فارغ‌التحصیل، زن هستند.

آموزش آنلاین برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری، جذاب است. بر اساس نظرسنجی که از ۱۵۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی آنلاین انجام شد، ۸۶ درصد معتقد بودند که دوره و مدرک آنلاین خود را بسیار مفید و باارزش می‌دانند.

 ۶۵ درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی آنلاین در آمریکا زن هستند

افزایش محبوبیت آموزش آنلاین در آمریکا را می‌توان به عوامل متعددی نسبت داد. در نظرسنجی که سال ۲۰۱۹ از ۱۵۰۰ دانشجویان آنلاین انجام شد، مشخص شد که مهمترین دلایلی که باعث می‌شود دانشجویان برنامه‌های آنلاین را انتخاب کنند، مقرون به صرفه بودن دوره، شهرت و اعتبار دانشگاه یا برنامه و این که چگونه یک برنامه سریع‌ترین مسیر را برای کسب مدرک ارائه می‌کند، است. 

مهم‌ترین مواردی که دانشجویان برای انتخاب یک برنامه آنلاین درنظر می‌گیرند

تحصیلات تکمیلی

کارشناسی

مقرون به صرفه بودن

۶۰ درصد

۴۶ درصد

شهرت و اعتبار دانشگاه یا دوره

۳۹ درصد

۳۹ درصد

برنامه سریعترین مسیر  را برای کسب مدرک ارائه می‌دهد

۲۹ درصد

۳۱ درصد

ارائه آموزش ترکیبی (آنلاین و خارج از دانشگاه)

۲۴ درصد

۲۸ درصد

نزدیکی به خانه یا محل کار

۲۰ درصد

۲۱ درصد

شرایط پذیرش مطلوب

۱۸ درصد

۲۱ درصد

کیفیت هیئت علمی

۳۴ درصد

۲۰ درصد

تطبیق ارزش‌ها و فرهنگ

۱۹ درصد

۱۷ درصد

تعاملات مثبت با کارمندان دانشگاه

۱۶ درصد

۱۶ درصد

آشنایی با دانشگاه

۱۳ درصد

۱۶ درصد

انتهای پیام/

کد خبر: 1127603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =