انصارالله برای گفت‌وگوی یمنی-یمنی اعلام آمادگی کرد

یک مقام انصارالله گفت که این جنبش آماده است تا در یمن یا هر کشور بی‌طرفی مانند عمان، گفت‌وگوی یمنی-یمنی را انجام دهد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی انصارالله تأکید کرد که «دست ما همچنان به سمت صلح عادلانه و شرافتمندانه، دراز بوده و هست».

البخیتی در صفحه توئیتر خود نوشت که این صلح باید متضمن حاکمیت و استقلال یمن باشد و «هر گونه درخواست صلح که به حاکمیت و استقلال یمن، خدشه وارد کند، دعوت به تسلیم شدن است».

وی تأکید کرد: «اگر طرفهایی که در دعوت از مداخله خارجی دست داشتند، درخواست صلح داخلی را نپذیرند، ما نیز به عملیات نظامی خود در داخل و خارج ادامه خواهیم داد تا آخرین وجب از خاک یمن آزاد و محاصره نیز شکسته شود و یمن بتواند در سطوح منطقه‌ای و جهانی، نقش تاریخی خود را ایفا کند».

این مسئول انصارالله خاطر نشان کرد، اگر طرفهای مذکور مایل به گفت‌وگو هستند، ولی از خشم کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی، هراس دارند، باید تفنگ خود را به سمت این کشورها نشانه بگیرند و در این صورت است که یمن خواهد توانست طی چند روز، این جنگ را به سود خود به پایان ببرد.

البخیتی با بیان اینکه همه را مجبور خواهیم کرد تا گزینه‌های ملی ما را بپذیرند، تصریح کرد: «راه حل سیاسی یمن، امکان‌پذیر است؛ فقط اگر طرفهای درگیر، تمایل و تصمیم داشته باشند».

وی در پایان خاطر نشان کرد: «ما تمایل و تصمیم داریم که گفت‌وگوی یمنی-یمنی را در داخل یا هر کشور بی‌طرفی مانند عمان انجام دهیم. توپ اکنون در زمین کسانی است که از ائتلاف دعوت کردند».

 البخیتی اخیرا  تأکید کرد: «جنایات ائتلاف در یمن، پس از اینکه پاسخی از طرف یمنی دریافت کرد، کاهش یافته است... ملت یمن با دشمنی روبروست که فاقد تمامی ارزشهای انسانی است».

وی با بیان اینکه ائتلاف سعودی پس از هر شکستی، غیر نظامیان را بمباران می‌کند، خاطر نشان کرد، موضع بسیاری از رژیمهای جهانی، در حمایت از کشورهای ائتلاف و سرپوش گذاشتن بر جنایات آنان است.

این مقام انصارالله خاطر نشان کرد، عملیات یمن علیه کشورهای ائتلاف در سطوح داخلی و خارجی ادامه خواهد داشت تا حملات متوقف شده و محاصره نیز برداشته شود.

بحران یمن از فروردین ۱۳۹۴ با حملات ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی و با حمایت آمریکا و کشورهای غربی آغاز شد تا به ادعای خود، بتوانند رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن را بازگردانند، ولی به جز کشتار غیر نظامیان و تخریب زیرساختهای یمن، هیچ عایدی در پی نداشته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1127887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =