ایجاد ۵۰۰ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد در ۱۴۰۱

 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی (ره) تفاهم‌نامه همکاری با هدف توانمندسازی و ارائه مهارت‌های شغلی به ۵۰۰ هزار مددجو امضا کردند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی (ره) تفاهم‌نامه همکاری با هدف توانمندسازی و ارائه مهارت‌های شغلی به ۵۰۰ هزار مددجو امضا کردند.

حجت الله عبدالملکی در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت: یکی از حلقه‌های گم‌شده مهم در حوزه اشتغال کشور «مهارت آموزی» است.

وی تأکید کرد: امروز، اولین روز از چهارمین سال گام دوم انقلاب اسلامی است و امیدواریم در چهل ساله دوم، شاهد تمدن اسلامی باشیم.

وزیر تعاون، کار اجتماعی رفاه اجتماعی افزود: «مردم» پرتکرارترین واژه در فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) بوده است و ما در وزارت مردم رکن اصلی خدمات را بر اساس مردم پیش‌بینی کرده‌ایم.

عبدالملکی با بیان اینکه در حال حاضر زمان صدور مجوز پروانه تأسیس آموزشگاه‌های آزاد از حدود هشت ماه به سه روز کاهش یافته است، افزود: در ۹ ماه سال جاری ۴هزار و ۱۶۵ موافقت‌نامه اصولی با رشد ۴۲۴ درصدی برای متقاضیان تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد صادر شده است.

وی تصریح کرد: «زیست بوم ملی اشتغال» بستری است که هماهنگی تمام اجزا را مرتبط با اشتغال بر عهده دارد. در این زیست بوم تا کنون ۷۱ دستگاه دولتی و مردمی جانمایی شده و بیش از ۱۸۰ رده شغلی در این حوزه فعالیت‌های لازم را آغاز کرده‌اند.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: تاکنون متقاضیان برای بیش از ۱۲۰ هزار فرصت شغلی در سامانه جست‌وجوی شغل ثبت نام کرده‌اند.

رئیس شورای عالی کار اضافه کرد: در دوره جدید و در چارچوب نظریه زیست بوم ملی اشتغال، سازمان‌های مرتبط به عنوان حلقه‌های این مهم تعریف شده‌اند و مهارت در این راستا جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه اشتغال محرومان اولویت اول تمام برنامه های اشتغال و اقتصاد کشور است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در حال حاضر علاوه بر مشاوره‌های لازم، به اشتغال افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)‌ و حوزه مهارت‌هایی که امکان اشتغال در آن وجود نداشته نیز توجه شده است.

عبدالملکی افزود: یکی از کارهایی که در چارچوب مهارت محوری در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال‌ جاری انجام شده، برگزاری نمایشگاه‌های مشاغل مهارت محور، کم سرمایه بر در استان‌های سراسر کشور است.

وی تصریح کرد: از این پس نیروی ماهر نگرانی اشتغال در کشور نخواهد داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کمیته امداد در سال آینده متولی اشتغال ۵۰۰ هزار نفر از افراد کم برخوردار است؛ با نگاه به بازار کار و موضوع اشتغال کم‌سرمایه‌بر این امر قابلیت اجرایی دارد.

عبدالملکی اظهار امیدواری کرد، با امضای تفاهم‌نامه وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی با کمیته امداد امام خمینی(ره) حتی قبل از پایان سال خروجی‌هایی در این حوزه داشته باشیم؛ چرا که معتقدیم قوی‌ترین برنامه در چارچوب اشتغال برای افراد کم درآمد در حوزه فعالیت‌های کمیته امداد وجود دارد.

«سیدمرتضی بختیاری»، رئیس کمیته امداد امام خمینی نیز در این نشست گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال، مأموریت اصلی کمیته امداد در سال آینده ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان و دهک‌های پایین جامعه است.

وی با اشاره به ضرورت اختصاص تسهیلات متناسب با این مأموریت مهم در مجلس شورای اسلامی، افزود: برنامه ما این است تا زمانی که جامعه هدف برنامه اشتغال امداد از مهارت‌های شغلی و حرفه‌آموزی برخوردار نشده‌اند، وام اشتغال به آنان تعلق نگیرد.

بختیاری به پیش‌بینی بسته توانمندسازی مددجویان در قالب تفاهم‌نامه با وزارت تعاون اشاره کرد و ادامه داد: ارائه مشاوره‌ و هدایت شغلی و استعدادیابی جامعه هدف تا مرحله انتخاب شغل در این بسته در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته امداد از آمادگی این نهاد برای همکاری با ١٢ هزار آموزشگاه آزاد و ۶۴۰ مرکز دولتی به منظور حرفه‌آموزی مددجویان خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم جامعه هدف این طرح با گذراندن دوره‌های کارآموزی و دریافت گواهی مهارت، ضمن برخورداری از تسهیلات قرض‌الحسنه، به اشتغال و درآمد پایدار دست یابند.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه قابلیت تبدیل شدن به یک طرح ملی را دارد، گفت: تلاش ما این است که مقدمات این تفاهم‌نامه تا پایان سال اجرایی شود و از ابتدای سال آینده فاز عملیاتی ایجاد ۵۰۰ هزار اشتغال در مناطق محروم به سرعت آغاز شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1129575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =