اعتراضات در کشمیر به خاطر اهانت به پوستر شهید سلیمانی / شعار لبیک یا خامنه‌ای + فیلم

اهانت یک مامور ارتش کشمیر به پوستر شهید سلیمانی و سوزاندن آن منجر به اعتراضات مردمی گسترده در منطقه شد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از منابع میدانی در کشمیر هند، در پی اهانت یک مامور ارتش به پوستر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و سوزاندن آن در بعد از ظهر سه‌شنبه، اعتراضات گسترده‌ای در منطقه «مگام» واقع در شمال کشمیر به وقوع پیوست. بر اساس تایید منابع میدانی ایسکانیوز در هند، مامور ارتش در حین گشت‌زنی وارد منزلی در روستای «ملبوچان» شده و پوستر شهید سلیمانی را که بر دیوار نصب شده بود را پایین کشیده و آن را می‌سوزاند. در پی این اقدام، جوانان منطقه به خیابان‌ها ریخته و جاده اصلی منتهی به مقصد گردشگری معروف «گلمرگ» در «برامولا» را مسدود می‌کنند. در ادامه درگیری بین معترضان با پلیس شکل می‌گیرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که با میانجیگری «سهیل احمد خان» -رییس حزب «جی کی آوامی آواز»- و افسران عالی‌رتبه پلیس، آرامش به منطقه بازمی‌گردد. به گفته  سخنگوی این حزب، افسر فرماندهی ارتش به دلیل اقدام اشتباه سرباز خود عذرخواهی کرد. در ادامه نیز ماموران محلی به منظور دلجویی از مردم اقدام به چسباندن پوسترهای مقام معظم رهبری و شهید سلیمانی به دیوارهای منطقه محلی درگیری نمودند.

مسرور انصاری -رهبر شیعیان منطقه- در توییتی در این رابطه نوشت: حادثه مگام، واقعا احساسات مذهبی ما را جریحه‌دار کرد. ارادت و احساسات ما نسبت به امام خامنه‌ای، شهید سلیمانی و دیگر شخصیت‌های بزرگ عمیق است و بنابراین جامعه شیعیان کشمیر حتی هتک حرمت به عکس‌های آنان را تحمل نمی‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =