آغاز پیش‌ ثبت‌نام سفرهای نوروزی به کربلا

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه پیش‌ثبت‌نام سفرهای نوروزی به کربلا از امروز آغاز شد، گفت: اعزام زائران از ۲۳ اسفند آغاز و تا ۸ فروردین خواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صحبت‌الله رحمانی درباره سفرهای نوروزی زائران به عتبات عالیات، اظهار کرد: پیش‌ ثبت‌نام سفرهای نوروزی از امروز 30 بهمن ماه برای عراق آغاز می‌شود و اعزام‌ها از 23 اسفند تا 8 فروردین خواهد بود تا زائران بتوانند پیش از آغاز ماه رمضان به کشور بازگردند.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان سفر به عتبات موقتاً تعطیل می‌شود، ادامه داد: در این ماه به دلیل اینکه برای روزه گرفتن باید مدت سفر طولانی شود و موضوع زیارت دوره نیز مطرح است معمولا سفر به عتبات متقاضی ندارد ضمن اینکه در این شرایط هزینه سفر نیز افزایش می‌یابد.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در ثبت‌نام‌های نوروزی محدودیتی در ظرفیت اعزام نداریم، تصریح کرد: در بازه 3 ماهه‌ای که سفر به کربلا آغاز شده حدود 22 هزار نفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعزام شده‌اند و ان‌شاالله با آغاز ثبت‌نام از امروز، روند اعزام زائران ادامه خواهد یافت.

وی درباره آغاز سفرهای زمینی به کربلا نیز، خاطرنشان کرد: در این زمینه آقای مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و سازمان حج و زیارت پیگیر موضوع هستند و امیدواریم سفرهای زمینی از ماه شعبان آغاز شود.

رحمانی اظهار کرد: همچنان شرط اعزام زائران به عتبات عالیات انجام دو دوز واکسن کرونا است اما در آینده نزدیک این شرط به تزریق 3 دوز واکسن تبدیل خواهد شد البته سفرهای نوروزی شامل این تصمیم نخواهد شد.

وی افزود: برای سفر به سوریه نیز تاکنون 5 هزار نفر پیش ثبت‌نام انجام داده‌اند که تلاش می‌کنیم تا پیش از آغاز ماه رمضان آنها را هم اعزام کنیم.

به گزارش تسنیم، متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در دوره نوروزی ( 24 اسفند ماه 1400 لغایت 8 فروردین ماه 1401) می‌توانند با تکمیل فرم مربوطه در سایت (http://atabat.haj.ir) برای خود وهمراهانشان پیش ثبت‌نام کنند. پیش ثبت‌نام در این دوره از ساعت 10 صبح امروز آغاز شده و تا پایان روز جمعه 6 اسفند ماه 1400 ادامه دارد.

اعزام‌های برنامه‌ریزی شده فقط به صورت هوایی است و در صورت اعلام مجوز اعزام زمینی، شرایط مربوطه متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین پیش ثبت‌نام به صورت انفرادی و گروهی (حداقل 1 نفر و حداکثر 10 نفر ) میسر است.

رئیس جدید سازمان حج و زیارت: باید زمینه سفر ارزان به عتبات را فراهم کنیم

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1130378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =