تمامی دانشجویان تحت غربالگری و مشاوره قرار می‌گیرند

مدیریت مشاوره  و مددکاری مشاوره  دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سنجش سلامت دانشجویان هم در ترم آینده در اولویت اقدامات قرار می‌گیرد، گفت: تاکنون در بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات مشاوره به شکل پایلوت انجام شده است. دانشجویان در مرحله نیاز به دریافت خدمات مشاوره شناسایی و غربالگری شده و به مراکز مشاوره معرفی می‌شوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت و بند ۱۱ آنکه اشاره دارد به مسؤولیت پذیری، افزایش توانمندی، حضور آگاهانه و مشارکت گروه‌ها و افراد در راستای حفظ و ارتقای سلامت جامعه، نقش مجموعه‌ها و سازمان‌های فرهنگی وزارت بهداشت و درمان در راستای برنامه‌ریزی و هدف گذاری در حوزه سلامت روان جامعه و دانشجویان، از اهمیت بالایی برخوردار است.  این در حالی است که بر اساس آمار نرخ سلامت روان در کشور ما کاهش یافته است. اضطراب، استرس و تنش‌های روانی همگان را تحت تاثیر قرار داده است. در شرایط کنونی نسل جوان به ویژه دانشجویان به فراخور وضعیتشان از مشکلات روحی و روانی فراوان برخوردار هستند. در این وضعیت خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند تا دانشجویان دچار افسردگی نشوند. چندی قبل هم حمیدرضا اشراقی، مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: «نقطه عطف فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های ادارات مشاوره و سلامت روان در دانشگاه‌های علوم پزشکی باید افزایش مشارکت آگاهانه دانشجویان در راستای برنامه‌های دیده شده باشد.»

سنجش سلامت روحی و روانی دانشجویان در اولویت قرار می‌گیرد

آتوسا صادقپور، مدیریت مشاوره  و مددکاری مشاوره  دانشگاه آزاد اسلامی  در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه سنجش سلامت دانشجویان هم در ترم آینده در اولویت اقدامات قرار می‌گیرد، گفت: تمامی دانشجویان تحت غربالگری قرار می‌گیرند. در بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات مشاوره به شکل پایلوت انجام شده است. دانشجویان در مرحله نیاز به دریافت خدمات مشاوره شناسایی و غربالگری شده و به مراکز مشاوره معرفی می‌شوند.

صادقپور افزود: تاکنون ۲۰ هزار نفر توسط واحدهای دانشگاهی ارزیابی شده و هم‌اکنون این طرح ادامه داشته و پیش بینی می‌شود تا بتوان به شکل کشوری تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را بررسی کرد. بر اساس ارزیابی‌های انجام شده می‌توان برای برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی و توان‌افزایی مطابق با نوع مساله و مشکل در منطقه، واحد و استان دوره‌های آموزشی و مهارت افزایی را تعریف کرد.

آسیب‌های نوین شناسایی می‌شوند

به گفته مدیریت مشاوره و مددکاری مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی باید بتوان برنامه‌ها را برای توان افزایی اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و مشاوران لحاظ کرد، چون روزبه روز آسیب‌های جامعه تغییر کرده و به سمت آسیب‌های نوین جلو رفته و همین مهم نیازمند ارائه اطلاعات دقیق و به روز به مشاوران است.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1131024

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =