توافق‌نامه‌های اقتصادی، تجاری و نفتی به زودی میان ایران و جمهوری آذریایجان نهایی می‌شود

سفیر جمهوری آذربایجان در تهران گفت: 15 توانق نامه اقتصادی، تجاری میان ایران و آذربایجان به زودی نهایی می شود و قرار است، ۵۲ کالای تولیدی و صادره از دو کشور در قالب توافقی مشمول تعرفه و تجارت ترجیحی شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛علی علیزاده، سفیر جمهوری آذربایجان از افزایش ۳۰ درصدی تجارت بین دو کشور در سال گذشته میلادی خبر داد و گفت: در نظر داریم با امضا 15 توافقنامه جدید با ایران حجم تجارت دو کشور افزایش یابد که سبب بهبود روابط تجاری و اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از توافقات بزرگ همکاری جمهوری آذربایجان با ایران، قرارداد سوآپ گازی سه‌جانبه ایران، آذربایجان و  ترکمنستان است. در این قرارداد منافع سه کشور مورد توجه قرار گرفته و این همکاری‌ها در حوزه انرژی تداوم و توسعه خواهد داشت.

وی در خصوص همکاری آذربایجان با ایران جهت بهره برداری از منابع نفتی مشترک دریای خزر گفت: در این خصوص پیشنهاداتی از طرف ایران به دولت آذربایجان ارائه شده است و قرار است طی نشستی که در 10 و 11 مارس (19 و 20 اسفندماه) در باکو برگزار می شود، کمیسیون مشترکی در خصوص توسعه همکاری تجاری و اقتصادی بین دو کشور تشکیل و در چهارچوب این جلسات در خصوص همکاری با ایران در حوزه نفت و انرژی مذاکراتی انجام شود.

علیزاده سفیر جمهوری آذربایجان در ایران اظهار داشت: همچنین در راستای توسعه همکاری اقتصادی بین دو کشور، جمهوری آذربایجان تصمیم دارد با دعوت از شرکت‎های ایرانی از ظرفیت آنها برای اجرای طرح های گوناگون استفاده کند. همچنین مذاکرات در خصوص سند تجارت ترجیحی بین ایران و آذربایجان انجام شده و قرار است، ۵۲ کالای تولیدی و صادره از دو کشور در قالب این توافق مشمول تعرفه و تجارت ترجیحی شود.

منبع: برنا

کد خبر: 1131072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =