افزایش مشکلات صنفی مانع فعالیت‌های بین‌دانشگاهی شوراهای صنفی/ اتحادیه انجمن علمی از رونق افتاده است

دبیر کل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف گفت: مسائل و مشکلات صنفی در سطح دانشگاه به قدری افزایش پیدا کرده که اعضای شورای صنفی کمتر فرصت می‌کنند به فعالیت ذیل یک اتحادیه یا فعالیت‌های بین‌دانشگاهی توجه کنند.

علی محدث زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تشکیل یک اتحادیه یا شورای مرکزی برای مشارکت شوراهای صنفی در سراسر کشور و پیگیری مطالبات دانشجویان به صورت واحد اظهار کرد: تشکیل اتحادیه صنفی در دانشگاه‌های وزارت علوم مطلوب است، اما باید توجه داشت در بسیاری از موارد به قدری مسائل و مشکلات صنفی در سطح دانشگاه افزایش پیدا می‌کند که اعضای شورای صنفی کمتر فرصت می‌کنند به فعالیت ذیل یک اتحادیه یا شورای مرکزی یا فعالیت‌های بین‌دانشگاهی توجه کنند.

وی ادامه داد: تاثیرگذاری این شورا در صورتی مثمر ثمر واقع خواهد شد که اعضای فعال و پیگیر برای فعالیت در این شورا انتخاب شده و مشکلات دانشجویان سراسر کشور را پیگیری کنند.

دبیر کل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با ذکر مثالی یادآور شد: در حال حاضر اتحادیه انجمن علمی هم‌اکنون از رونق افتاده و اتحادیه شوراهای صنفی در صورت تاسیس نباید در چنین مسیری حرکت کند تا به آفت بی‌رونقی اتحادیه انجمن‌های علمی مبتلا نشود.

وی تصریح کرد: در صورت تشکیل اتحادیه شوراهای صنفی در وزارت علوم، مطالبات مشترک دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر کشور مطرح شده و امکان رسیدگی سریع‌تر به این مشکلات افزایش پیدا خواهد کرد.

این فعال صنفی و دانشجویی خاطرنشان کرد: درگیری‌های درون دانشگاهی شوراهای صنفی بسیار است، به طوری که احتمال اینکه اعضای شورا فرصت کافی برای پرداختن به فعالیت‌های بین دانشگاهی را نداشته باشند، بسیار است. چنین مواردی ممکن است از میزان تاثیرگذاری این اتحادیه در زمینه انجام فعالیت‌های مشترک و منسجم بکاهد.

وی افزود: در حال حاضر گروه‌های غیر رسمی بین اعضای شوراهای صنفی دانشگاه‌های کشور به صورت خودجوش تشکیل شده است. به عنوان مثال چند دانشگاه فعال در سطح کشور تشکیل گروه داده‌اند اما اقدام موثری از سوی اعضای این گروه در راستای رفع مطالبات دانشجویان صورت نمی‌گیرد.

محدث زاده بیان کرد: بسیاری از شوراهای صنفی از جمله خود ما خارج از فضای دانشگاه ارتباط و تعامل چندانی با مسئولان آموزش عالی ندارند، اکثر مشکلات و مطالبات دانشجویان در سطح دانشگاه حل شده یا دانشجویان از مطالبه خود منصرف می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1131665

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =