مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۸ اسفند

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، گزیده‌ای از مهمترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد  اسلامی سراسر کشور در  چهارشنبه (۱۸اسفند) را در ادامه می‌خوانید:

وبینار استانی مهدویت و گسترش معارف معصومین(ع) در واحد مرودشت برگزار شد

وبینار استانی با موضوع «مهدویت و گسترش معارف معصومین(ع) نیاز جامعه امروز ما است» به مناسبت اعیاد شعبانیه و به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی، دبیرخانه مهدویت واحد و بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس برگزار شد.

دکتر یاسر زارع رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در این وبینار با تأکید بر ترویج فرهنگ مهدویت، گفت: بسیاری از ناهنجاری‌های امروز جامعه نتیجه دوری از معارف مهدویت و عدم آشنایی کافی با مفاهیم عمیق اسلام ناب محمدی (ص) است. 

حجت الاسلام والمسلمین مهدی یعقوبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز در این وبینار گفت: اعتقاد به مهدویت و باور به منجی و ظهور آقا امان زمان(عج) از آموزه های دینی است و باور به منجی، در میان همه ادیان وجود دارد.

کسب رتبه برتر در جشواره کشوری عید تا عید با موضوع نقش مهدویت 


فرهنگ تیرگیر، عضو هیأت علمی گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در جشواره کشوری عید تا عید با موضوع نقش مهدویت در تعالی دانشگاه موفق به کسب رتبه برتر شد. حجت الاسلام رضا قاسمی نژاد،مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: جشنواره ملی نقش مهدویت در تعالی دانشگاه ها به میزبانی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان چهارمحال و بختیاری با تبیین نقش معنویت و اخلاق مهدوی در پیشبرد اهداف عالی دانشگاها آغاز به کار کرد.
حجت الاسلام رضا قاسمی نژاد سوق دادن کارهای هنری و معارفی به تولید کارهای فاخر مهدوی، بهره گیری از ظرفیت ابزار هنر و رسانه در ترویج و توسعه فرهنگ نورانی مهدویت در دانشگاه، تشویق و ترغیب فعالین عرصه هنر به تولید آثار مهدوی، انتقال مفاهیم مهدویت به جامعه هدف و تبیین دانشگاه طراز عصر انتظار را از اهداف جشواره عید تا عید با موضوع نقش مهدویت در تعالی دانشگاه عنوان کرد. 
 وی توضیح داد: در بین آثار ارسالی این جشنواره اثر انتظار به آهنگسازی فرهنگ تیرگیر عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد رتبه برتر در این جشنواره را به خود اختصاص داد.
قاسمی نژاد با اشاره به اینکه فرهنگ تیرگیر پیش از این در پویش کشوری سلام بر حسین (ع) با اثر نوای نینوا رتبه کشوری را کسب کرده بود اظهار کرد: در مراسمی که از سوی ستاد اقامه نماز دفتر نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد برگزار شد، باحضور مسئولان استانی از این عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تجلیل شد.

کسب رتبه برتر مرکز تحقیقاتی علوم همگرای پزشکی بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی

 مرکز تحقیقاتی علوم همگرای پزشکی بیمارستان فرهیختگان، هم راستا با اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص نیل به دانشگاه حل مسأله و کارآفرین بر اساس نتایج ارزشیابی سال ۱۴۰۰ موفق به کسب سطح یک مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین کسب رتبه دوم بین مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کشور شد.

مجوزمرکز تحقیقات علوم همگرای پزشکی بیمارستان فرهیختگان در اردیبهشت ۱۴۰۰ صادر شده است.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران منصوب شد

در حکمی از سوی سید محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، سید رضا صالحی به عنوان معاون هماهنگ کننده دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران منصوب شد. در حکم صالحی آمده است:

جناب آقای سید رضا صالحی

به موجب این حکم با حفظ سمت به عنوان معاون هماهنگ کننده دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران منصوب می شوید. در ضمن کلیه امورات دبیرخانه سابق هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به جنابعالی تفویض می گردد. امید است در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری در حفظ کیان و افزایش اعتلای علمی دانشگاه موفق باشید.

سید محمودرضا آقامیری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران

برگزاری کارگاه آموزشی، فرهنگی مهدویت و ضرورت ها در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

کارگاه آموزشی، فرهنگی مهدویت و ضرورت ها با حضور بیش از ۸۰ نفر از استادان، کارکنان و دانشجویان به صورت مجازی و به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.
حجت الاسلام نصرت الله آیتی در این کارگاه آموزشی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: موضوع گفت وگو بحث مهدویت و ضرورت هاست و اینکه اساساً چه ضرورتی برای پرداختن به بحث مهدویت وجود دارد. اگر از لحاظ فکری و معرفتی سئوال مهدویت و ضرورت ها پاسخ منطقی نگیرد ورود به بحث معنویت ورود با قدرت و انرژی نخواهد بود. در خصوص موضوعات فراوانی چه غیردینی مثل فیزیک طب یا نجوم می توانیم بحث کنیم در حوزه علوم دینی هم می توانیم درباره معاد و چندین موضوع دینی دیگر گفت و گو کنیم.


حجه الاسلام آیتی عنوان کرد: بحث معنویت یک کار تخصصی نمی‌خواهد بلکه می توان با مطالعه کتاب های مناسب آشنایی دقیقی راجع به این موضوع پیدا کنیم.با مطالعه دقیق کتاب منتخب الاثر آیت الله صافی می توان بحث کاملی از مهدویت را درک کنیم.با مطالعات علمی و تخصصی نسبت به این موضوع متوجه می شویم که راه ارتباطی بین آسمان و زمین و مصداق حب الله در دوره ما حضرت ولیعصر (عج) است.


وی بیان کرد: کسی که بخواهد از هدایت‌های کتاب خدا بهره ببرد باید ایمان به غیبت داشته باشد یعنی از بارزترین مصادیق غیبت که امام زمان است باید آشنا باشد.
حجه الاسلام نصرت الله آیتی تأکید کرد: تنها راه رسیدن به خدا حضرت مهدی (عج) است که اینها توصیه هایی هستند که باید برای موفقیت در راه عبادت خداوند به مهدویت بدانیم و به آنها عمل کنیم.


حجه الاسلام آیتی توضیح داد: متقین کسانی که از هدایت خدا بهره مند می شوند و به غیب ایمان دارند و امامان اهل بیت فرمودند از بارزترین مصادیق ایمان غیب اعتقاد به امام زمان عج است.
این استاد حوزه و دانشگاه در پایان اظهار کرد: شرع مقدس دستور ارتباط با امام را داده است. تنها راه ما شناخت امام است. در روایات هم که بازتاب آیات قرآن است آمده است هر کس امام زمان خویش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است. ضرورت شناخت امام و پیمودن راه امام راه رسیدن به شناخت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =