شایعه پراکنی درباره احتمال توافق هسته‌ای برخلاف منافع ملی است/برخورد قضایی با انتشار دهندگان اخبار دروغین

معاون مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ گفت:انتشار اخبار کذب و شایعه سازی و شایعه پراکنی درباره توافق هسته‌ای برخلاف منافع و امنیت ملی است و باید با آن برخورد قضائی شود.

مهدی هاشم‌زاده در گفت‌‍وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به احتمال وقوع توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای غربی اظهار کرد: در حال حاضر اخبار ضد و نقیضی درباره توافق هسته‌ای در فضای مجازی یا حتی رسانه‌های معتبر منتشر می‌شود. به عنوان مثال برخی رسانه‌ها سند 28 صفحه‌ای منتشر کردند و ادعا دارند که متن توافقنامه است.

وی اضافه کرد: اخبارهای نا معتبر، تحلیل‌های نادرست و غیر کارشناسانه یا وارد کردن اتهام  کم کاری به تیم مذاکره کننده هیچ سودی در پی ندارد جز اینکه این حواشی، تمرکز  بر مذاکره را کاهش می‌دهد.

معاون مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با بیان اینکه مقامات کشورهای غربی و برخی از رسانه‌ها و سیاسیون داخلی اصرار دارند تا تلقین کنند که در آستانه رسیدن به توافق هسته‌ای قرار داریم، گفت: توافق به هر قیمتی یا انجام یک توافق بد مانند برجام خروجی مطلوبی ندارد. در نتیجه دولت سیزدهم برای رهایی از افکار عمومی یا ارائه مسکنی برای درمان اقتصاد بیمار و افزایش تورم نباید هر توافق را امضا کند.

وی عنوان کرد: توافق کوتاه‌مدت یا رفع نشدن کامل تمامی تحریم‌ها در واقع کوتاه آمدن ایران از مواضع خود در پرونده هسته‌ای است و تجربیات تلخ گذشته مانند برجام نباید بازهم تکرار شوند.

شایعه پراکنی درباره توافق هسته‌ای برخلاف منافع ملی

هاشم زاده با بیان اینکه انتشار اخبار کذب و شایعه سازی و شایعه پراکنی درباره توافق هسته‌ای برخلاف منافع و امنیت ملی است، یادآور شد: در حال حاضر تیم مذاکره کننده کشورمان به خوبی و به  دور از هیجانات سیاسی در جلسات حضور دارد و پیگیر مطالبات رهبر انقلاب و حفظ خطوط قرمز نظام است. بنابراین ایجاد حواشی برای این تیم به دور از اخلاقیات است؛ اما متاسفانه برخی  رسانه‌ها به عمد یا غیر عمد در پازل دشمن بازی می‌کنند.

این دانشجوی دانشگاه مذاهب اسلامی بیان کرد: در حال حاضر نزاع نظامی روسیه و اوکراین و همچنین تحریم‌های اقتصادی آمریکا و غرب علیه روسیه تا حدود زیادی بر روند مذاکرات یا رسیدن به توافق اثر گذاشته است، در چنین شرایطی که بازار  گمانه‌زنی داغ بوده نباید رسانه‌ها یا کاربران در شبکه‌های اجتماعی باعث گسترده شدن دامنه انتشار  این اخبار کذب شوند.

وی ادامه داد: مسئولان یا قوه قضائیه باید با افرادی که اخبار دروغین درباره مذاکرات یا توافق منتشر می‌کنند یا ایجاد حواشی می‌کنند برخورد  قضائی کند چر ا که در شرایط حساس کنونی هر خبر یا سیر رسانه‌ای نادرست بر نتیجه مذاکرات اثر می‌گذارد.

مطالبه دانشجویان وابسته به جریانات سیاسی نیست

هاشم زاده با بیان اینکه مطالبات جریان دانشجویی وابسته به تفکرات مسئولان یا تغییر دولت‌ها نیست، گفت: دولت سیزدهم، دولتی همسو با تفکرات انقلاب و جریانات منتسب به انقلاب است؛ اما اگر همین دولت و تیم مذاکره کننده اشتباهی در ارتباط با مذاکرات یا توافق انجام دهند؛ بی‌شک جریان دانشجویی با آنها برخورد خواهد کرد. 

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه جنبش دانشجویی مطالبات خود را بر اساس منافع کشور و نه جریانات سیاسی حاکم قرار داده است، گفت: مطالبات دانشجویی براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری است و هیچ گاه برای خشنودی دولت‌ها مواضع خود را تغییر نخواهند داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =