تاکید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر رعایت عدالت آموزشی در پذیرش دانشجویان انتقالی

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور بر رعایت عدالت آموزشی در پذیرش دانشجویان انتقالی تاکید کرد و گفت: قرار است وزارت بهداشت آیین‌نامه‌ پیشنهادی در این زمینه تدوین کند.

منصور کبگانیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی تمهیداتی برای تحصیل دانشجویان ایرانی محصل در اوکراین در دانشگاه‌های کشور در نظر دارد یا خیر، اظهار کرد: وضعیت دانشجویان محصل در دانشگاه‌های اوکراین خاص است و این امکان وجود دارد که مراجع مربوطه تصمیمات خاصی را برای این گروه از دانشجویان اتخاذ کنند. به‌طور کلی باید توجه داشت در حوزه ورود دانشجویان انتقالی به کشور، هم نکات منفی و هم نکات مثبتی وجود دارد.

وی ادامه داد: ممکن است برخی از خانواده‌ها برای تحصیل فرزندانشان هزینه زیادی را متحمل شده و تحت فشار قرار گرفته باشند. در نظر داریم راه‌حلی برای حمایت از همه دانشجویانی که چند ترم را در دانشگاه‌های خارج از کشور گذرانده و قصد ورود به کشور دارند، پیدا کنیم تا این دانشجویان بتوانند در داخل کشور ادامه تحصیل دهند.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: باید توجه داشت با توجه به عدالت آموزشی، باید به جایگاه این دانشجویان و رتبه‌ای که در کنکور کسب کرده‌اند، دانشگاه و رشته‌ای که قرار است در آن تحصیل کنند، توجه شود. این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و به وزارت بهداشت ارجاع شده است.

وی افزود: قرار است وزارت بهداشت آیین‌نامه‌ پیشنهادی در این زمینه تدوین کند. هنوز آیین‌نامه پیشنهادی وزارت بهداشت در زمینه تحصیل دانشجویان انتقالی در کشور به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه نشده و ما منتظر ارسال این آیین‌نامه هستیم.

گفتنی است مصوبه «ساماندهی انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور» ۱۲ بهمن ماه سال جاری از سوی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به تصویب رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =