جبران خسارت‌های اقتصادی کرونا با تقویت صنعت گردشگری / خوزستان آماده پذیرایی از راهیان نور است

نماینده مردم دشت آزادگان گفت: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید برای جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از کرونا برنامه ریزی داشته باشد.

قاسم ساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در استان خوزستان، اظهار کرد: گردشگری نه تنها برای خطه سرسبز خوزستان، بلکه برای کل کشور صنعت بسیار مهمی است که می‌تواند اثر مستقیم در اقتصاد کشور و معیشت مردم داشته باشد.

وی افزود: شیوع ویروس مهلک کرونا در دوسال گذشته بر اقتصاد کشورهای دنیا و از جمله ایران تأثیرات مخربی داشت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی بر دوش مردم سنگینی می‌کرد و به ناچار باید مقررات بهداشتی ضدکرونایی رعایت می‌شد مسئولان برای حفظ سلامت مردم از تجمع و مسافرت‌ها جلوگیری می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

خوزستان/ دریاچه شهیون را بیشتر بشناسید

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون با گذشت دو سال از شیوع این پدیده شوم و تقویت واکسیناسیون درجوامع، این امکان به وجود آمده تا فضاهای گردشگری بار دیگر رونق پیدا کنند.

ساعدی با بیان اینکه خوشبختانه مردم با شرایط بهداشتی کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سازگار شده‌اند، تصریح کرد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید برای جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از کرونا برنامه ریزی داشته باشد.

وی با بیان اینکه خوزستان همه ساله پذیرای گردشگرانی است که برای بازدید از مناطق هشت سال دفاع مقدس به این استان سفر می‌کنند، گفت: کاروان‌هایی که در قالب راهیان نور علاوه بر رونق گردشگری در خوزستان، نعمت بزرگی برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس هستند که نسل‌های پس از جنگ را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می‌کند و اکنون که شرایط قدری مهیا شده، نباید تعطیل باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان اضافه کرد: باید تلاش کنیم موتور گردشگری استان خوزستان را در ایام تحویل سال روشن کنیم، با پشتیبانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مناطق قابل بازدید می‌تواند از حالت تعطیلی خارج شود و درآمدزایی مناسبی برای مردم منطقه صورت گیرد.

ساعدی با تصریح اینکه نباید اجازه دهیم خاطرات شهدا، ایثارگران و فرهنگ شهادت از فرهنگ جامعه جدا شود، اظهار کرد: استان خوزستان این آمادگی را دارد که گردشگران راهیان نور را پذیرایی کند. مردم خونگرم خوزستان به سیاق گذشته از مهمانان خود استقبال می کنند و من به عنوان یک شهروند خوزستانی امیدوارم شور و شوقی که استان خوزستان با حضور گردشگران در اسفند و بهار شاهد است امسال نیز نظاره گر باشیم.

کد خبر: 1133428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =