توجه به ظرفیت‌های استانی در دیپلماسی اقتصادی / مزیت قراردادهای بلند مدت برای کشور

نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: استان گلستان ظرفیت‌های بی‌بدیلی برای تقویت دیپلماسی منطقه‌ای دارد که می‌تواند ارتباطات میان ایران و همسایگانی مانند ترکمنستان را تقویت کند.

رحمت‌الله نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به اهمیت سیاست خنثی‌سازی تحریم‌ها اظهار کرد: در گذشته سیاست خارجی کشور براساس ملاحظات سیاسی شکل می‌گرفت. خوشبختانه دولت سیزدهم در سیاست کلان خود تعامل حداکثری با همه کشورها به ویژه همسایگان و کشورهای همسو و همپیمان را در دستور کار قرار داد.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به دستاوردهای سفرهای خارجی رئیسی و غفلت روحانی از همسایگان

وی با اشاره به سیاست‌های بی‌ثبات‌ساز غرب در منطقه افزود: راهبرد جمهوری اسلامی ایران حفظ و تقویت نفوذ و تأثیرگذاری در غرب آسیاست و تاکنون نیز خوب عمل کرده است. ایران در میدان مبارزه با تروریست در منطقه هم موفق بود و توانست اعتمادسازی خوبی انجام دهد و اکنون هم سیاست اقتصادی کشور اقتضا می‌کند در شرق آسیا فعالیت بیشتری داشته باشیم.

نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همکاری‌های منطقه‌ای به رشد اقتصادی کشور کمک خواهد کرد و امیدواریم گسترش روابط با همسایگانی چون ترکمنستان، تاجیکستان و عضویت در سازمان همکاری‌های شانگ‌های پیشرفت‌های چشمگیری نصیب اقتصاد کشور کند.

نوروزی افزود: در دیدارهای رئیس جمهور و وزیر امور خارجه نیز به آنها عرض کردم که می‌توانیم زمینه‌های بهتری از همکاری‌ها با بازارهای عراق، پاکستان، افغانستان، غزاقستان و آذربایجان داشته باشیم، ما بهترین بازارها را در این کشورها داریم و باید بهترین روابط را با اینها ایجاد کنیم.

وی به ظرفیت‌های بی‌بدیل استان گلستان برای تقویت دیپلماسی اشاره و خاطرنشان کرد: علمای ترکمن استان گلستان پتانسیل‌هایی هستند که می‌توانند ارتباطات میان ایران و ترکمنستان تقویت کنند. لذا باید بتوانیم از روش‌های مختلف برای برقراری روابط مسالمت آمیز بهره برداری کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه قراردادهای بلند، مدت در رشد اقتصادی کشور گفت: راهبرد عقد قراردادهای بلند مدت این فرصت را به کشور می‌دهد تا برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشد، البته قرارداد 25 ساله با چین هنوز به مجلس شورای اسلامی نیامده است هر زمان این گونه قراردادها برای قانونی شدن و اجرا نیازمند رأی مجلس شورای اسلامی هستند. اما در صورت تحقق می‌تواند فرصت خوبی دراختیار کشور بگذارد.

کد خبر: 1133438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =