تحقق درآمدهای مالیاتی دولت منوط به اصلاح زیرساخت‌های اطلاعات مالی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نبود زیرساخت ثبت اطلاعات مالی را عامل تحقق نیافتن اخذ مالیات در سال گذشته عنوان کرد.

علی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ با بیان اینکه مالیات باید اصلی‌ترین و مهمترین منبع درآمدی دولت باشد، اظهار کرد: درآمدهای دولت از طریق مالیات در سال 1400 به دلیل وجود تنگناهای بودجه و نبود زیرساخت بسیاری از این درآمدها محقق نشد.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی برایش شفافیت اطلاعات مالیاتی قوانینی از جمله استفاده پزشکان در مطب‌ها از دستگاه کارتخوان، پایانه‌های فروشگاهی و... را تصویب کرد، افزود: تاکنون هیچکدام از این قوانین به صورت جدی اجرایی نشده است که امیدواریم برای سال 1401 در بخش پایانه‌های فروشگاهی این قانون اجرایی شود و بتواند حرکت جدیدی در حوزه اقتصاد و خدمات انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

معافیت‌های مالیاتی مشکل ساختاری بودجه کشور است

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: منابع اعتباری کشور اولویت‌بندی شده است و متأسفانه تاکنون حمایت از راه‌اندازی پایانه‌های فروشگاهی در اولویت قرار نگرفته است، ولی سال 1401 برای شفاف کردن اطلاعات مالیاتی افراد، این مهم صورت خواهد گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون فقط پرداخت حقوق و معیشت مردم در اولویت بودجه کشورقرار داشته است، گفت: به دلیل کمبود مالی بعضی دستگاه‌ها برای راه اندازی سامانه‌های ثبت اطلاعات مالی مجهز نشده‌اند و البته برخی هم از این قانون تمکین نکردند. اما مهمترین بخش نبود منابع پایدار در دولت بوده که مانع تحقق این قوانین شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: باید دستگاه‌های ثبت اطلاعات مالی افراد مانند پایانه‌های فروشگاهی و کارتخوان‌ها بتوانند به سیستم نظام مالیاتی متصل شوند. این مسئله البت در مورد ثبت خانه‌های خالی هم وجود داشت و دلیلش هم این بود که منابع دولت محقق نشد و امیدواریم امسال با تخصیص اعتبار این مهم صورت گیرد و بتوانیم درآمدهای پایدارمالیاتی برای کشور ایجاد کنیم.

کد خبر: 1133453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =