معافیت‌های مالیاتی مشکل ساختاری بودجه کشور است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی معافیت‌های مالیاتی را از اشکالات اساسی و ساختاری بودجه سنواتی دانست که دولت باید برای آن فکری کند.

محسن زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز با اشاره به اینکه معافیت‌های مالیاتی در لایحه بودجه ویژه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی با اصول حاکمیتی دولت منافات دارد، اظهار کرد: معافیت‌های مالیاتی از مشکلات ساختاری بودجه کشور است به طوری که می‌توان گفت بخش بسیار بسیار ناشفاف، ناعادلانه و غیرعلمی در لایحه بودجه همین معافیت‌هاست.

وی افزود: سال گذشته در قانون احکام اصلاح ساختار بودجه که شورای نگهبان امسال آن را ابلاغ کرد، دولت را مکلف کردیم همزمان با ارائه لایحه بودجه سنواتی، فهرست کاملی از همه معافیت‌ها را به مجلس اعلام کند که متأسفانه این مهم انجام نشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معتقدم معافیت‌های مالیاتی از اشکالات اساسی و ساختاری بودجه کشور است که باید این مسئله را یکسره و حل کرد تا خیلی از این معافیت‌ها حذف شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی درباره مهمترین مصوبات معیشتی مجلس در لایحه بودجه تأکید کرد: یکی از کمک‌های قابل توجه مجلس برای تأمین معیشت تخصیص 9 هزار میلیارد تومان ارز ترجیحی به دولت است مشروط بر اینکه هر سیاسی اعمال می‌کند، قیمت کالاهای اساسی دچار تورم نشود و این تکلیف بزرگی بود.

زنگنه افزود: علاوه بر آن 170 هزار میلیارد تومان هم در تبصره 14 برای حمایت از معیشت مردم در اختیار دولت قرار دادیم که این هم رقم بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه کمک‌ها به دولت در حالی اتفاق افتاد که سقف لایحه بودجه افزایشی نداشت، با اشاره به احتمال محقق نشدن برخی درآمدهای لایحه بودجه خاطرنشان کرد: برخی مصوبات مانند مصوبات واردات خودرو منوط به تأیید شورای عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت است در حالی که هزینه‌هایی برای این درآمدها در نظر گرفته شده. اما این هزینه‌ها مشروط بر تحقق درآمد است و در غیر این صورت هزینه‌ها حذف می شود.

کد خبر: 1132873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =