موشک‌ باران پایگاه صهیونیست‌ها در اربیل اقدامی حقوقی، قانونی و لازم بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پاسخ موشکی سپاه به شرارت‌های صهیونیست‌ها اقدامی قاطع، حقوقی، قانونی و لازم برای امنیت کشور بوده است.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره انهدام دو پایگاه جاسوسی سازمان اطلاعات و عملیات ویژه موساد در اربیل عراق در پاسخ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: صهیونیست‌ها باید بدانند هر اقدامی علیه حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه با پاسخ کوبنده و سخت همراه خواهد شد.

وی افزود: اصل پنجاه و یکم منشور سازمان ملل متحد بر پایه دفاع مشروع طراحی شده و در قوانین بین‌المللی به این معناست که هر کشوری مورد هجوم واقع شود، حق دفاع از خود را دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نیروهای جمهوری اسلامی ایران در منطقه بارها و بارها مورد حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفتند و اقدامات خرابکارانه صهیونیست‌ها در انفجار مراکز هسته‌ای ایران کاملاً مشهود است.

بیشتر بخوانید:

جمهوری اسلامی وجود منبع تهدید در امتداد مرزهای خود را تحمل نمی‌کند

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ترور دانشمندان و معاون وزیر دفاع شهید فخری‌زاده و اقدامات دیگری که صهیونیست‌ها انجام داده‌اند در واقع حکم جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران را دارد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نیروی مدافع نظام بر پایه قوانین بین‌المللی از جمله اصل پنجاه و یک منشور سازمان ملل متحد اقدام به دفاع مشروع کرده است.

وی گفت: پاسخ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شرارت‌های صهیونیست‌ها در مرزهای ایران اقدامی قاطع، حقوقی، قانونی و لازم برای امنیت کشور بوده است.

رحیمی جهان آبادی تأکید کرد: قطع به یقین از اقدامات سپاه پاسداران در انهدام تأسیسات و نیروهای رژیم کودک کش اسرائیل پیرامون خود حمایت می‌کنیم و این را بخشی از برقراری امنیت کشورمان می‌دانیم.

به گزارش ایسکانیوز؛ بامداد 22 اسفند سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در پاسخ به شرارت‌ها و تجاوزهای صهیونیست‌ها به خاک جمهوری اسلامی ایران دو پایگاه جاسوسی آنها را در استان اربیل عراق هدف موشک‌ قرار دادند. روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت ها و شرارت های این رژیم منحوس مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها مورد هدف موشک های قدرتمند و نقطه زن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت که به اذعان منابع غیررسمی برخی ماموران جاسوس رژیم صهیونیستی با این اقدام کشته یا زخمی شدند.

وزارت امور خارجه کشورمان هم از اقدام سپاه حمایت کرد. سعید خطیب زاده سخنگوی وزار خارجه اظهار کرد: دولت مرکزی عراق درباره آنچه در خاکش اتفاق می‌افتد مسئولیت قطعی دارد جغرافیای عراق نباید محل تهدید کشور ایران باشد. بارها نسبت به تعرضات رژیم صهیونیستی از داخل اقلیم کردستان علیه ایران تذکراتی به مسئولان عراق دادیم. آنچه به دولت عراق اعلام کردیم این است که شرط دوستی احترام به منافع و حاکمیت و مهمتر از همه حفظ پایداری این روابط است. اما تذکرات ما نادیده گرفته شد و یکی از کانون‌های دسیسه و خرابکاری به صورت مسؤولانه مورد حمله قرار گرفت. میدواریم پیام گرفته شده باشد.

کد خبر: 1133739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =