تلاش‌ها برای برگزاری کلاس‌های حضوری ادامه دارد

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه درباره حضوری شدن دانشگاه‌ها گفت: تصمیم و تلاش برای حضوری برگزار کردن تمامی کلاس‌ها است مگر آنکه پیشامد جدید رخ داده و حضوری شدن کلاس‌ها را با مشکل مواجه کند. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، از آغاز ترم جدید تحصیلی، شاهد عدم برنامه ریزی‌ مناسب از سوی دانشگاه‌ها و اساتید بودیم که اعتراض دانشجویان را به‌دنبال داشته و آنها را با مشکلاتی مواجه کرده است؛ مشکلاتی از قبیل عدم ظرفیت‌دهی در زمان انتخاب واحد، سردرگمی در بازه زمانی حذف و اضافه و همچنین نامعلوم ماندن حضوری شدن یا مجازی بودن آموزش دانشگاه‌ها از جمله مواردی است که می‌توان به آنها اشاره کرد. جعفر نجف‌پور، معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، در  گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در پاسخ به مشکلات و سوالات مطرح شده میان دانشجویان گفت: از آغاز ترم جدید تاکنون شاهد مشکلاتی در انتخاب واحد، حذف، اضافه و همچنین پرداخت‌های انجام گرفته بودیم که با رسیدگی و پیگیری‌های معاونت آموزش، این مشکلات در صدد برطرف شدن است. اطلاع‌رسانی‌ها مبنی‌بر رفع مشکلات دانشجویان انجام گرفته است که در همین راستا دانشجویان باید به شکل حضوری به دانشگاه مراجعه کرده و برای رفع برخی مشکلاتشان، آنها را پیگیری کنند. 

معاون آموزش دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در خصوص انتخاب واحد دانشجویان گفت: انتخاب واحد دانشجویان ورودی جدید توسط کارشناسان آموزشی انجام می‌گیرد که برخی از آنها به دلیل مسائل مالی و سیستمی با خطا و مشکل مواجه شدند که به زودی با رسیدگی‌های انجام گرفته شده مشکلات رفع می‌شود و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به ساختمان دانشکده فنی و پیگیری از مسئول مربوطه اقدام به انتخاب واحد کنند. 

نجف‌پور در پاسخ به مساله کم کاری‌ برخی اساتید، از جمله عدم شروع کلاس‌ها و حضور اساتید در تایم مقرر، اظهار کرد: این برخورد و کم کاری به هیچ عنوان از سوی دانشگاه مطلوب نبوده و  رسیدگی‌های لازمه انجام می‌شود. کمیته‌ای در دانشگاه تشکیل شده است که به نظارت و ارزیابی کاری اساتید می‌پردازد و متشکل از معاونت آموزشی و مدیران هر کدام از رشته‌ها و گروه‌های آموزشی دانشگاه است که به رصد و گزارش هرگونه مسائل می‌پردازند. مشکل دیگری که باید به آن اشاره کرد، عدم ثبت نمره به موقع توسط اساتید و قرار نگرفتن نمرات در کارنامه به‌دلیل مشکلات سیستمی بود که باعث عدم امکان اخذ ۲۴ واحد درسی برای برخی دانشجویان ممتاز شد.

وی گفت: برخی دروس پروژه‌ای، کارورزی و رشته‌های عملی که نمرات آنها مشخص نشده بوده، طبیعی است که با تاخیر مواجه شوند؛  اگر مشکل سیستمی نبود و کم توجهی از سوی استاد رخ داده باشد، قطعا باید نظارت لازم انجام گرفته و در جلسه‌ای که هر هفته در دانشگاه برگزار می‌شود، به این مشکلات رسیدگی و برخورد لازم انجام بگیرد. 

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه درباره حضوری شدن دانشگاه‌ها گفت: طبق اطلاع‌رسانی‌های انجام گرفته از این هفته کلاس‌های رشته‌های تحصیلات تکمیلی به‌طور کامل حضوری برگزار شدند؛ از سوی دیگر رشته‌های علوم پزشکی همچون مامایی، پرستاری و... که کلاس‌های عملی در مراکز درمانی برای آنها تعریف شده است به شکل حضوری برگزار می‌شوند. تصمیم و تلاش برای حضوری برگزار کردن تمامی کلاس‌ها است مگر آنکه پیشآمد جدید رخ داده و حضوری شدن کلاس‌ها را با مشکل مواجه کند. 

وی در خصوص وضعیت واکسیناسیون دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه گفت: تمهیدات لازم برای تزریق واکسن ،به خصوص دُز سوم، فقط از سوی دانشگاه نیست و ستاد کرونای استان و شورای آموزش استان  در این راستا با ریاست دانشگاه آزاد ارومیه همکاری کرده‌اند؛ تصمیماتی مبنی‌بر قراردادن پایگاه‌های واکسن در دانشگاه گرفته شده است که بعد از عید، نتیجه‌های حاصل از تصمیمات به دست خواهند آمد تا شاهد حضوری شدن و مراجعه دانشجویان به دانشگاه‌ها باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =